Monitorizare parteneri

In acest articol

Prin SmartBill poti monitoriza maximum 20 de parteneri (clienti sau furnizori).

Acestia pot fi adaugati automat (in ordinea descrescatoare a valorii tranzactiilor intre compania ta si partener) sau manua (prin selectarea lor din listele inregistrate in nomenclatoare).

Lista poate fi completata prin ambele metode de adaugare. Spre exemplu, 15 parteneri pot fi adaugati automat si manual 5.

Lista firmelor pe care le monitorizezi este disponibila ulterior la Lista parteneri din raportul Monitorizare parteneri. Poti face modificari in aceasta lista de fiecare data cand crezi ca este cazul.


Adaugarea automata

Apasa Adaugare automatsi SmartBill afiseaza lista cu cei mai importanti 20 de parteneri (alesi in functie de valoarea tranzactiilor).

Lista are statut de „propunere”, poti interveni si sterge partenerii pentru care nu vrei sa se faca monitorizarea de la actiunea Sterge afisata pe coloana din dreapta. Stergerea unui partener iti ofera posibilitatea sa adaugi un altul daca apesi butonul +Partener.

La final, dupa ce ai selectat partenerii pe care doresti sa-i monitorizezi (indiferent daca sunt 20 sau mai putini), apasa Salveaza.

Daca in ultimele 6 luni nu exista tranzactii cu partenerii inregistrati, este recomanda utilizarea adaugarii manuale.

Adaugare manuala

Daca esti interesat de monitorizarea anumitor parteneri, indiferent de valoarea tranzactiilor cu acestia, foloseste  + Adaugare manuala.

Se deschide fereastra Lista parteneri cu butonul + Partener. De aici, se acceseaza un selector in care sunt afisati, in ordine alfabetica, toti clientii si furnizorii inregistrati in SmartBill. Nu trebuie decat sa-l selectezi si sa apesi butonul Adauga.

Notificarile

In SmartBill, se preiau informatiile care privesc monitorizarea la fiecare 24h.

De fiecare data cand sunt notificari, se afiseaza un mesaj prin care esti anuntat despre acestea. Din mesaj, poti ajunge direct in raportul Monitorizare (daca e vorba de 2 sau mai multe notificari) sau poti vizualiza detalii (daca e vorba de o singura notificare).

Primele notificari pot fi afisate imediat dupa adaugarea primilor parteneri in lista de monitorizare. La adaugarea unui partener nou, se primesc, in cazul in care exista, notificarile din ultimele 6 luni care il privesc pe acesta (se preiau doar ultimele notificari pentru fiecare categorie).

Reguli la aparitia mesajelor:

  • apar doar pentru utilizatorii care au dreptul de vizualizare a nomenclatoarelor de clienti si furnizori
  • apare o singura data pentru un utilizator;
  • esti avertizat cu privire la toate notificarile care sunt considerate necitite.

BINE DE STIUT!

O notificare este considerata citita doar dupa ce ai deschis raportul Monitorizare (sau ai deschis notificarea direct din mesaj). In cazul in care nu accesezi raportul dupa primirea unei notificari, ea va fi raportata ca notificare noua la urmatorul mesaj. 

Esti notificat si pe telefonul mobil daca folosesti aplicatia SmartBill mobil si nu ai vazut notificarea in aplicatie din browser.

Raportul Monitorizare

In acest raport, sunt afisate toate notificari, fiecare fiind insotita de urmatoarele informatii:

  • Data: data la care se primeste notificarea;
  • Partener: denumirea partenerului;
  • Tip partener: client sau furnizor (in cazul in care un partener este si client si furnizor, este afisat cu ambele statusuri);
  • Mesaj: descrierea situatiei pentru care se face notificarea
  • Categorie: tipul de notificare, in functie de subiectul notificarii.
    • Dosare faliment
    • Datorii - modificari ce privesc aparitia/cresterea/scaderea cuantumului datoriilor catre ANAF
    • Certificat pentru situatii de urgenta
    • Schimbare activ fiscal – inactivarea firmei
    • Schimbare status TVA – de exemplu, trecerea de la statutul de platitor de TVA la cel de neplatitor

Fiecare notificare are disponibile doua actiuni:

  • Vezi notificare: afiseaza date suplimentare legate de notificarea primita

  • Informatii partener: deschide fereastra Vizualizare date client/Vizualizare furnizor in care sunt afisate toate informatiile legate de partener care se regasesc in SmartBill. Datele de aici nu pot fi editate.

Notificarile continua sa fie afisate chiar daca privesc un partener sters din lista de monitorizare.

Raportul se poate filtra in functie de partener si categoria notificarii. In selectorul partenerilor din filtru sunt afisati toti clientii si furnizorii inregistrati in SmartBill, nu doar cei care sunt sau au fost monitorizati.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback