Erori la comunicarea cu ANAF


Pot aparea o serie de erori care tin de modul in care se face comunicarea cu ANAF la trimiterea e-Facturilor.

Acestea nu sunt erori de autorizare in SPV, dar nici din cele care tin de formatul e-Factura (informatii incomplete sau completate gresit). Ele apar, in principal, din cauza:

  • problemelor care apar la ANAF: incarcarea sistemului sau caderea acestuia
  • certificatului digital folosit la autorizare.

Nu aveti drept in SPV pentru CIF=...

Contul tau pare sa fie autorizat corect, dar cand faci trimiterea catre SPV apare eroarea: „Nu aveti drept in SPV pentru CIF=.....” Ea este afisata in banda laterala din pagina de vizualizare a facturii pe care ai incercat sa o trimiti (sau a tuturor facturilor selectate la o trimitere in masa care nu a reusit din aceasta cauza).

Motivele pentru care apare si modalitatile de a o depasi depind de situatie:

1.     Nu ai obtinut accesul in SPV pentru firma cu respectivul certificat

  • Verifica daca ai acces in SPV al firmei certificatul utilizat:
    • Acceseaza site-ul anaf.ro cu token-ul introdus in calculator (sau activat daca este vorba de certificat virtual);
    • In meniul Factura electronica → Raspunsuri factura, in campul CIF factura, poti vedea CIF-urile la care ai acces cu acel certificat. Daca CIF-ul firmei din SmartBill nu apare, inseamna nu ai obtinut acces in contul SPV al firmei cu acesta. Mai multe despre acest pas, aici;

2.     Certificatul digital cu care ai autorizat contul SmartBill este diferit de cel pe care l-ai folosit cand ai obtinut accesul la SPV (se poate intampla daca folosesti mai multe tokene si ai facut autorizarea cu cel care nu avea certificatul firmei).

  • Verifica daca token-ul introdus la autorizare este cel corect (contine certificatul cu care ai acces in SPV al respectivei firme);

3.    Ai reinnoit certificatul digital, dar nu ai obtinut acces in SPV pentru el:

  • Dupa fiecare reinnoire a certificatului digital, trebuie reluat procesul de obtinere a accesului in SPV. Mai multe detalii despre asta, aici.

BINE DE STIUT!

Dupa ce ai facut verificarea si te asiguri ca ai acces in SPV al firmei cu certificatul respectiv, iti recomandam sa revoci autorizarea contului SmartBiII si sa o refaci, asigurandu-te ca folosesti certificatul digital corect. Revocarea poate fi facuta din Contul meu > Integrari.

Nu exista niciun CIF pentru care sa aveti drept in SPV

Eroarea apare daca ANAF nu a reusit sa isi actualizeze baza de date.

Certificatul folosit de tine este nou sau reinnoit, ai parcurs deja procesul prin care ai obtinut acces cu el in SPV al firmei de curand, dar ANAF nu il identifica pentru ca nu are informatii actualizate.

In acest caz, iti recomandam sa reincerci trimiterea in urmatoarea zi. Daca eroarea persista, contacteaza ANAF.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback