Inregistrare NIR pe baza codului de document SmartBill


Documentele - facturi, avize, proforme - emise in SmartBill au un cod alfanumeric afisat in zona de jos a facturii, langa textul Generat cu SmartBill. Acest cod este vizibil atat in paginile de vizualizare cat si pe documentele tiparite.

Pe baza acestui cod poti sa preiei documente automat in contul tau

Preluarea se poate face doar daca CIF-ul furnizorului, CIF-ul clientului si codul documentului sunt corecte. Cu alte cuvinte, doar clientul inregistrat pe document il poate prelua, dar numai daca selecteaza ca furnizor pe cel care l-a emis si introduce codul corect.

In pagina de emitere a NIR-ului si a cheltuielii apar campul Cod document si butonul Preia date.

Cand introduci/selectezi pentru prima oara furnizorul, in cazul in care acesta este utilizator SmartBill, apare un mesaj prin care clientul este invitat sa introduca codul documentului. La urmatoarele documente, mesajul nu mai apare, dar cursorul „sare” in campul Cod document.

Daca codul introdus este corect, la click pe Preia datele, este afisat documentul furnizorului (pentru a se putea face o eventuala verificare) si se poate continua cu preluarea informatiilor in contul clientului. La vizualizare, documentul poate fi descarcat si tiparit.

Preluarea datelor in receptie este similara cu cea care are loc la preluarea documentelor prin Reteaua SmartBill (mai multe informatii, aici):

  • in cazul in care sunt mai multe gestiuni, se afiseaza o fereastra in care trebuie sa selectezi pe cea in care se preia marfa. Poti bifa retinerea configurarii pentru a evita acest pas in viitor

  • in cazul in care sunt cote TVA care nu apar in contul clientului, se afiseaza sectiunea in care se pot face asocieri intre cotele TVA existente pe document si cele inregistrate in cont;
  • in cazul in care doresti operarea unor modificari la preluarea documentului, se poate folosi butonul Reimporta NIR.

Preluarea datelor in cheltuieli este similara cu cea care are loc la preluarea documentelor prin Retea (mai multe informatii, aici)

Un aviz nu poate fi preluat ca cheltuiala.O proforma nu poate fi preluata ca NIR.

In cazul in care se incerca preluarea unui proforme ca receptie, la apasarea butonului Preia date din pagina de vizualizare, se afiseaza mesajul de eroare si se propune preluarea documentului ca cheltuiala. Similar, daca se incearca preluarea unui aviz ca cheltuiala.

Codul documentului este regenerat la fiecare salvare a documentului (indiferent daca se face sau nu vreo modificare, daca un document salvat este redeschis, la salvare, codul se schimba). Acest fapt face imposibila preluarea de catre client a unei variante anterioare a documentului.

Daca codul introdus este expirat (de pe o varianta modificata), apare un mesaj de avertizare. Un alt mesaj este afisat daca introducu codul unui document care a fost sters/anulat.

Daca furnizorul introdus/selectat in pagina de emitere a receptiei/cheltuielii a trimis documente prin Reteaua SmartBill, un mesaj te avertizeaza asupra acestui lucru. Documentul poate fi preluat prin intermediul codului, chiar daca a fost trimis prin retea si se afla in raportul Documente furnizori cu statusul Nesalvat

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback