Profit pe produs
Raportul Profit pe produs te ajuta sa iti definesti rapid strategia de achizitii/vanzari si promovare aproduse, pe baza datelor concrete, de costuri, vanzari si volum de vanzare.
Raportul e calibrat astfel incat:
- sa vezi produsele care aduc cel mai bun profit in firma ta
- sa iti indice rapid marja de profit inregistrata intr-o anumita perioada pentru produsele tale si de unde provine profitul sau pierderea
- sa observi si sa analizezi profitul, atat ca marja, cat si ca valoare in sume absolute
- sa semnaleze produsele a caror marja se afla sub nivelul minim acceptat de acoperire al costurilor
- sa identifici produsele care duc la majorarea sau diminuarea marjei de profit pe companie
Raportul este organizat pe gestiuni, produsele fiind afisate in ordine alfabetica in cadrul fiecareia.
Sunt afisate informatii privind:
- Produsul: denumirea completa a produsului
- Vanzari brute: valoare totala a vanzarilor inainte de acordarea unui discount
- Discounturi acordate: suma totala a discounturilor acordate la vanzarea produsului
- Vanzari nete: Vanzari brute - Discounturi acordate
- Costul bunurilor vandute: costul obtinut prin aplicarea regulii FIFO pentru produsele descarcate din gestiune in perioada mentionata
- Profit din vanzari: Vanzari nete - Costul bunurilor vandute
- Marja profit (f/d) = Profit din vanzari/Vanzari nete
EXEMPLU
Achizitionam: Produsul AAA: cu 5 lei
Vanzare unu: 2 buc AAA * 8 lei = valoare 16 lei
Vanzare doi: 1 buc AAA * 8 lei = valoare 8 lei
Vanzare trei: 1 buc AAA * 10 lei = valoare 10 lei – discount 10% = 9 lei
- Valori brute - sunt insumate valorile celor trei vanzari: 16+8+10=34
- Vanzari nete - se scad discounturile acordate din valoarea bruta: 34-1=33
- Costul bunurilor vandute – se inmulteste pretul de achizitie cu numarul bucatilor vandute: 5 * 4 = 20
- Profit din vanzari – se scade coastul bunurilor din vanzarile nete: 33-20=13
- Marja profit – se imparte profitul la valoarea vanzarilor nete si se inmulteste cu 100 : 13/33 * 100 = 39,39
Pe ultimul rand, raportul calculeaza totalul Vanzarilor brute, Discounturilor acordate, Vanzarilor nete, Costurilor bunurilor vandute, Profitului din vanzari pe fiecare produs in parte.
Pe linia de total, marja de profit se calculeaza ca raportul dintre Total profit din vanzari si Total vanzari nete.
Raportul permite filtrare dupa:
- Gestiune
- Produs: poti stabili unul sau mai multe produse identificate prin denumirea acestora. Daca doresti filtrarea dupa mai multe produse, selecteaza-le, pe rand, din lista de produse. O data selectate, produsele apar sub forma unor etichete in fereastra de filtrare. Prin inchiderea cu “x” a etichetelor, produsele sunt eliminate din filtru;
- In functie de marfa de profit prin stabilirea unei marje minime poti stabili sa fie afisate doar produsele care se afla sub acel prag
- In functie de gruparile de produse pe care le-ai stabilit, poti alege sa se afiseze doar anumite tipuri de produse. Mai multe despre modul de filtrare in functie de grupari aici.