Salvare NIR preluat din S.P.V. sau prin cod

Exista cativa pasi care trebuie facuti in cazul in care salvezi o e-Factura sau un document preluat prin cod.

Daca exista mai multe gestiuni, trebuie sa selectezi gestiunea in care se preiau produsele. Daca bifezi optiunea Retine setarile, la preluarea viitoare a documentelor de la respectivul furnizor, se mai afiseaza fereasta Salveaza receptie cu gestiuneadeja selectata.

Daca s-au mai inregistrat documente ale furnizorului, preluarea se face automat, in functie de parametri stabiliti in trecut. Nu mai e nevoie de selectarea gestiunii sau a criteriilor de inregistrare a produselor. Totusi, exista  posibilitatea de a configurara preluarea fiecarui document in parte de la Reimporta NIR sau de la Configureaza din caseta informativa care se afiseaza dupa preluarea NIR.

In cazul in care exista produse care au o cota TVA  care nu apare in cont sau pe cea de 0% Taxare inversa, apare o sectiune (in cadrul ferestrei Configurare receptie) care permite configurarea TVA.  Aici sunt afisate toate cotele TVA care nu se regasesc configurate in cont si pentru fiecare dintre ele exista posibilitatea de a fi:

  • asociata cu una din cotele existente (in acest caz, esti avertizat ca totalul NIR-ului nu va coincide cu totalul documentului primit). Daca bifeazi Retinere configurarea, pe viitor:
    • indiferent de furnizor, cota asociata va fi preluata automat, fara sa mai fie nevoie de confirmare. Daca doresti sa modifici cota TVA, poti face asta din pagina de emitere a receptiei, de la Configureaza / Reinporta NIR;
    • pentru un alt furnizor, cota asociata initial este preselectata, dar trebuie validata. Poate fi modificata, daca este cazul;
  • preluata in contul. Daca bifeazi Retinere configurarea, noua cota TVA preluata este propusa de fiecare data cand mai apare, indiferent de furnizor.

Dupa ce NIR-ul este inregistrat, documentul de la furnizor trece in status Salvat.

BINE DE STIUT!

Este posibil ca, dupa preluarea datelor de pe documentul furnizorului, articolele sa fie marcate cu:

  • avertisment (si culoarea galbena) ceea ce ar indicat ca sunt produse noi. Acest lucru se intampla daca folosesti denumiri sau coduri de produs diferite de cele ale furnizorului

  • eroare (si culoarea rosie) ceea ce inseamna ca lipsesc informatii fara de care nu pot fi preluate Se poate intampla, mai ales atunci cand folosesti coduri de produs, dar ele nu se afla pe documentul primit.

La avertisment

Aplicatia preia denumirea de pe document si pentru ca nu o recunoaste il indica ca produs nou, desi el exista in nomenclatorul, dar sub alta denumire.

Pentru a rezolva problema, trebuie deschisa fereastra de modificare si selectata denumirea care se gaseste in nomenclator. La urmatoarea receptie a produsului respectiv, schimbarea denumirii se face automat, fara a mai fi nevoie de interventia ta.

Ulterior, articolele pentru care se face actualizarea automata sunt afisate in receptii cu un marcaj specific care indica acest lucru.

La eroare

Daca se folosesc coduri de produs, iar ele nu se regasesc pe documentul emis de furnizor, campul Cod este gol, iar produsul nu poate fi inregistrat. Pentru a rezolva situatia:

  • Daca produsul nu este nou, este suficient sa selectezi denumirea acestuia, asa cum e inregistrata in nomenclator (vezi explicatia de mai sus);
  • Daca produsul este nou, completaza codul de produs.

Daca atat tu cat si furnizorul folositi aceleasi coduri de produs (codurile de bara, de exemplu), cel mai eficient este ca:

1. furnizorul sa activeze optiunea Afiseaza cod produs pe documente din Configurari > Preferinte generale

2. clientul sa foloseasca codul ca mod de identificare a produselor la receptie.

Atata timp cat receptia se afla in stadiul Ciorna, statusul documentului de la furnizor este In prelucrare.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback