Termen de plata

Termenul de plata presupune doua campuri interdependente, selectia facuta intr-unul dintre ele determina modificarea celuilalt. Se poate selecta fie una dintre conditiile termenului de plata, fie o data calendaristica, iar in aplicatie se calculeaza si se completeaza automat ambele campuri.

In primul camp al Termenului de plata, se poate selecta una dintre cele 9 conditii:

  • Fara termen de plata
  • La data emiterii
  • 7, 15, 30, 60, 90 zile
  • Ultima zi a lunii curente
  • Ultima zi a lunii viitoare
  • Personalizat

In cel de-al doilea camp, se poate selecta o data calendaristica.

EXCEPTIE

La recurente, campul care permite selectarea datei calendaristice este inactiv. Data este afisata in functie de conditia stabilita. De asemenea, aici nu exista conditia Personalizat.

Poate exista un termen de plata implicit si mai multe termene de plata asociate anumitor clienti. Primul se aplica de fiecare data cand se emit documente pentru clientii care nu au un termen de plata specific.

Se retine un termen de plata implicit:

  • daca emiti un document si selectezi una dintre conditiile prestabilite de noi: Fara termen de plata, La emitere, 7, 15, 30, 60, 90 zile, Ultima zi a lunii, Ultima zi a lunii viitoare
  • daca il aveai stabilit din configurari (inainte de data la care s-a adaugare aceasta optiune)
  • daca apasi butonul Configureaza din selectorul primului camp si il stabilesti in fereastra Termene de plata (prin selectie sau prin adaugare si selectie)

SmartBill va retine, pe langa termenul implicit, si termene de plata specifice fiecarui client, atata timp cat acestea se afla in lista derulanta.

Daca la emiterea unui document alegi un termen de plata diferit de cel implicit, acesta va fi retinut pentru clientul pentru care ai emis documentul si va fi propus pe viitor pentru el.

EXEMPLU

Termenul de plata implicit este de 30 de zile. Daca pentru client AAA alegi sa emiti o factura cu termenul de 15 zile, acesta va fi retinut si propus pentru acest client la urmatoarea emitere. In acelasi timp, poti sa ai si termenul de 60 de zile retinut pentru clientul BBB.

ATENTIE!

Daca alegi Personalizat din lista, in campul cu data calendaristica nu se completeaza nimic, trebuie sa alegi manual o data. Daca alegi direct o data calendaristica si aceasta nu corespunde niciunui interval de zile definit, in primul camp se afiseaza Personalizat.

Nu se retine niciun termen de plata atata timp cat acesta este de tip Personalizat.

EXEMPLU

Termenul de plata pentru clientul AAA este de 15 zile.

In data de 01.04.2021, emiti o factura pentru acest client.

  • Cazul 1
    • se propune automat termenul de plata de 15 zile
    • selectezi direct din calendar data de 20.04.2021 (19 zile)
    • in primul camp se afiseaza automat Personalizat

    la salvare, nu se retine un nou termen de plata pentru acest client, iar la urmatoarea emitere, se propun tot 15 zile

  • Cazul 2
    • se propune automat termenul de plata de 15 zile
    • selectezi direct din calendar data de 01.05.2021 (30 zile – un termen definit)
    • in primul camp se afiseaza automat 30 de zile
    • la salvare, se retine noul termen de plata pentru acest client, iar la urmatoarea emitere, se propun 30 zile 

Adaugarea si stergerea Termenelor de plata

Fereastra Termene de plata permite, pe langa stabilirea termenului de plata implicit, si:

  • adaugarea/definirea unui termen de plata nou ce se va afisa in selector, prin completarea denumirii si a numarului de zile
  • stergerea unui termen de plata definit.

Nu poti sterge termenul de plata implicit si nici conditiile La data emiteriiUltima zi a lunii si Ultima zi a lunii urmatoare.

Daca stergi un termen care era folosit pentru un anumit client, la urmatoarea emitere se afiseaza automat ca termen de plata conditia Personalizat. Numarul de zile care era definit pentru acesta se pastreaza si este vizibil atunci cand indicatorul (mouse-ul) se afla deasupra campului.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback