Autorizarea contului SmartBill pentru acces in SPV
Autorizarea in SPV a contului SmartBill este pasul obligatoriu care trebuie facut daca vrei sa:
- Trimiti e-Facturile in S.P.V.
- Preiei e-Facturile pe care furnizorii tai le trimit in S.P.V.
BINE DE STIUT!
In urma autorizarii, SmartBill poate accesa strict sectiunea e-Factura, nu si alte informatii ale companiei tale care se regasesc in SPV. Toti cei care au acces in SPV vor putea vedea facturile pe care le incarci.
Poti autoriza accesul in SPV direct din contul SmartBill.
ATENTIE!
Inainte de a incepe operatiunea, asigura-te ca ai token-ul cu certificatul digital de acces in SPV (sau certificatul virtual). Daca doar contabilul are certificat digital pe firma ta, poti face autorizarea cu ajutorul acestuia. Vezi casuta BINE DE STIUT de la finalul articolului.
Daca nu ai certificat digital, vezi aici cum ai putea sa-l obtii.
Pentru autorizarea SmartBill in Spatiul Privat Virtual al companiei tale trebuie sa parcurgi urmatorii pasi:
- Acceseaza sectiunea Contul meu > Integrari - e-Factura si apasa pe Autorizeaza
- Apasa AM ACCES CU CERTIFICAT DIGITAL si insereaza/activeaza tokenul cu certificatul digital de acces in SPV.
BINE DE STIUT!
Pentru a putea fi identificat token-ul pe care se afla certificatul digital este nevoie sa instalezi un driver. Acesta va fi disponibil, cel mai probabil, pe pagina firmei care a emis certificatul.
- Confirma faptul ca ai token-ul inserat/activat in calculator si ca ai acces in SPV. Pentru a putea realiza autorizarea, ambele conditii trebuie bifate.
Daca autorizarea se realizeaza, primesti un mesaj de informare si din acel moment vei putea primi si trimite e-Facturi.
BINE DE STIUT!
Datorita normelor impuse de ANAF, autorizarea in SPV este valabila doar 90 de zile, dupa care va fi solicitata reautorizarea. Inainte de expirarea autorizarii, SmartBill va incerca prelungirea sa automata.
In cazul in care aceasta reuseste, nu mai este nevoie de interventia ta. In cazul in care reautorizarea automata nu poate fi facuta, vei fi avertizat prin email si va trebui sa refaci autorizarea.
Reautorizarea mai poate fi solicitata daca, din motive care nu depind de SmartBill, ANAF-ul face deconectarea.
Procesului de autorizare se poate initia si din pagina de vizualizare a facturilor, de la butonul Trimite e-Factura.
Pot aparea mesaje de eroare la conectare daca:
- nu ai selectat un certificat digital sau ai completat PIN incorect
- ai selectat certificatul digital al altei firme
- a aparut o problema la comunicarea cu SPV
- token-ul cu certificatul digital nu era introdus in calculator.
Gasesti informatii complete despre modul in care poti rezolva aceasta situatie in Depasirea erorilor aparute la autorizarea in SPV
BINE DE STIUT!
Daca lucrezi cu un contabil, poti apela la aceasta pentru a realiza autorizarea firmei:
- apasa OBTINE ACCESUL PRIN CONTABIL
- trimite link-ul afisat contabilului (direct pe e-mail sau il poti copia si trimite prin alte mijloace)
- contabilul va accesa link-ul si va putea face autorizarea pe baza propriului certificat digital