Informatiile in raportul Tranzactii bancare


Filtrarea dupa cont si mod de lucru

Raportul este filtrat intotdeauna pe unul dintre conturile bancare, cu statusul/modul de lucru al acestuia. In functie de activitatea ta, filtrul poate avea doua sectiuni: Mod de lucru principal si Mod de lucru secundar.

Fiecare cont bancar este afisat impreuna cu un simbol care indica daca acesta este sau nu conectat si care este, de fapt, modul de lucru disponibil. Cele conectate sunt indicate de „sagetile circulare”, cele neconectate de catre „fisier”.

Poti selecta un cont bancar cu un mod de lucru specific si in raport se afiseaza strict doar acele tranzactii care au fost inregistrate in cont conform cu modul de lucru indicat. Din asta rezulta ca nu poti afisa in acelasi timp tranzactiile de pe acelasi cont daca unele sunt preluate din banca, iar altele sunt importate din extras sau adaugate manual.

In functie de contul selectat, in raport sunt disponibile actiunile:

  • Preia tranzactii / Preia si asociaza tranzactii – pentru conturi conectate. Aceste actiuni se afla pe acelasi buton si pot fi selectate in functie de nevoie

  • Import extras – pentru conturi neconectate sau neconectabile
  • + Tranzactie – pentru conturi neconectate sau neconectabile.

BINE DE STIUT!

In aplicatie se pot inregistra in continuare incasari si plati manual, indiferent daca contul ales este conectat sau nu. Atunci cand un cont conectat este selectat la incasarea unei facturi din Documente emise, de exemplu, operatiunea respectiva poate fi vizualizata doar in „versiunea" lui din modul de lucru secundar, contul neconectat (cel in care este permisa inregistrarea manuala a tranzactiilor).

Exemplu:

Cont ING este conectat, dar in trecut s-au inregistrat pe el si tranzactii manuale;

Inregistrezi manual o incasare prin ordin de plata si selectezi Cont ING;

Tranzactia este vizibila in Tranzactii bancare doar daca selectezi modul de lucru secundar pentru Cont ING, cel neconectat.

Structura raportului


In raport, operatiunile bancare inregistrate (prin import sau manual) sunt afisate cu urmatoarele informatii:

  • Data: data validarii unei operatiuni bancare in cont (nu este data initierii operatiuni in banca, nici cea a preluarii in SmartBill)
  • Client/Furnizor: numele clientului/furnizorului care a facut/pentru care s-a facut operatiunea
  • Explicatie: detaliile tranzactiei, asa cum au fost preluate din banca
  • Doc. de incasare / plata: afiseaza tipul si numarul documentului de incasare sau plata (cu link care ofera detalii despre acesta)
  • Incasari (RON): valoarea incasarii
  • Plati (RON): valoarea platii
  • Documente asociate: afiseaza tipul si numarul documentelor (facturi, proforme) care sunt asociate (daca tranzactia e salvata) sau propuse pentru asociere cu tranzactia
  • Status:
    • Nesalvata: toate tranzactiile preluate/importate vor fi avea acest statul dupa preluare/import extras
    • Salvata: tranzactiile pentru care s-a salvat asocierea
    • Dublata: status care apare doar pentru tranzactii in conturile care nu sunt conectate. Acesta este posibil doar in conturile neconectate si este aplicat tranzactiilor care au fost inregistrate de doua sau mai multe ori, fie prin import repetat sau adaugare manuala.
  • Actiuni: Modifica si Sterge

Documente de incasare/plata

Informatiile afisate pe aceasta coloana sunt diferite in functie de statutul tranzactiei si de modul de lucru. Astfel:

  • Cand tranzactia are status Nesalvat:
    • nu se afiseaza nimic daca in aplicatie nu exista nicio incasare/plata care sa poata fi asociata tranzactiei
    • se afiseaza incasarea sau plata inregistrata manual in aplicatie care poate fi asociata tranzactiei
  • Cand tranzactia are status Salvata:
    • se afiseaza incasarea/plata generata automat in momentul in care este salvata asocierea intre tranzactia bancara si documentul din SmartBill
    • nu se afiseaza nimic daca tranzactia este de tip Transferuri - plati sau Transferuri – incasari.

Documente asociate

Pot fi facturi si proforme emise sau cheltuieli inregistrate si ale caror date corespund cu cele ale tranzactiilor bancare. Ele sunt afisate doar daca se incearca asocierea/reasocierea tranzactiilor (daca se face doar preluarea din banca, aici nu se afiseaza nimic).

Documentele asociate tranzactiilor nesalvate sunt afisate cu italic.

Nu se afiseaza nimic daca:

  • nu sunt identificate documente care sa se potriveasca operatiunilor preluate din banca;
  • tranzactia e de tipul Plati diverse (este vorba de comisioane bancare).

Informatiile pot fi filtrate dupa urmatoarele criterii: tip tranzactie, client/furnizor, explicatii, statusul tranzactiiei, documentul asociat sau precizia asocierii.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback