Erori la importul Excel pe notificarea e-Transport
Erori de format ale fisierului
Daca fisierul importat contine erori, se afiseaza un mesaj care semnaleaza acest fapt si iti da posibilitatea sa continui importul (fara ca produsele la care s-au constatat probleme sa fie preluate) sau sa corectezi erorile. Erorile pe care le sesizam se pot referi atat la informatiile lipsa, cat si la inconsistente de forma (de exemplu: greutate bruta mai mica decat greutatea neta, coduri NC care nu respecta formatul standard – au mai putin de 4 cifre sau mai mult de 8 etc.).
In cazul in care alegi sa corectezi erorile sau daca apesi pe Descarca fisier cu erori, obtii fisierul incarcat ce va avea in plus coloana Erori import unde sunt indicate problemele aparute.
Erori pe produsele preluate
Dupa realizarea importului si odata cu preluarea produselor pe notificare, se face si verificarea corectitudinii informatiilor din campurile Cod tarifar N.C., Scop operatiune si Cod UM conform standard ANAF.
Aici este vorba de valabilitatea informatiilor respective, nu doar de formatul lor. De exemplu, daca ai completat 4 cifre pentru codul NC, acestea au trecut de verificarea fisierului pentru ca exista coduri care au 4 cifre. Dar daca respectivul cod nu este valid, acest lucru va fi semnalat acum.
Produsele cu erori sunt marcate cu rosu si au afisata optiunea care permite corectarea erorilor pe loc.
La click pe produs, se deschide fereastra de editare. Campul sau campurile care contin erori sunt marcate cu rosu, iar sub ele este afisata valoarea eronata care a fost importata.