CIF intracomunitar

Daca firma ta are operatiuni comerciale in afara tarii si pentru asta ai nevoie de un CIF intracomunitar, el poate fi folosit concomitent cu cel national, pe aceeasi firma.

Iti poti configura Datele firmei astfel incat sa poti adauga si CIF-ul intracomunitar si vei putea emite documente care au acest element de identificare fiscala. Poti face configurarile si poti emite aceste documente de fiecare data cand e nevoie, printr-o simpla selectie.

E bine de retinut ca incasarile si listele documentelor emise vor tine si ele cont de CIF-ul pe care l-ai folosit la emitere.

CIF-ul intracomunitar poate fi utilizat la emiterea de: facturi, proforme, avize, chitante si recurente.

Pentru adaugarea CIF-ului intracomunitar mergi la Configurare > Date firma unde, sub campul in care se gaseste CIF, se afla mesajul: +Adauga CIF intracomunitar.


Activarea de CIF intracomunitar iti va permite sa introduci codul fiscal intracomunitar. Validitatea acestuia este verificata automat de catre SmartBill.

Dupa adaugare in Date firma, o sa fie afisate urmatoarele informatii:

In paginile de emitere/editare a documentelor amintite va exista un nou camp, CIF emitent, de unde poti selecta codul fiscal pe care vrei sa il folosesti.

Se modifica si modul de afisare a datelor clientului.

Rapoartele documentelor emise au un nou criteriu de filtrare: CIF emitent.

Incasarile emise pe baza facturilor vor sugera automat CIF-ul documentului de care sunt legate. Daca acesta este schimbat cu alt cod fiscal, la emitere va aparea un mesaj de avertizare care te anunta ca cele doua documente au CIF-uri diferite.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback