De unde se poate face stornarea?
In acest articol
In SmartBill poti ajunge la stornarea unei facturi:
- din meniul principal Vanzari si Achizitii > Factura Storno
- din pagina de emitere a facturii ,de la Optiuni factura prin selectarea Adauga stornare
- de la Documente emise > Facturi din Actiuni selectezi Storneaza
- din pagina de vizualizare a facturii de la Optiuni document selectezi Storneaza
In functie de locul din care o accesezi, factura storno se va comporta in moduri diferite si te vei putea raporta diferit la facturile pe care le vei storna.
Stornarea din Vanzari si Achizitii
Pentru stornarea din meniu, de la Emitere, faci urmatorii pasi:
- selecteaza Factura storno
- se deschide fereastra Alege facturi de stornat in care sunt afisate facturile emise
- identifici documentul/documentele pe care il/le vei storna. Aici poti folosi filtrul si calendarul
- bifeaza casuta din dreptul documentului (poti selecta mai multe documente ale aceluiasi client) pentru a-l selecta si apasa Storneaza
EXEMPLU
Conditia de baza, atunci cand trebuie sa stornezi mai multe facturi (stornare multipla), este ca toate facturile sa fie emise pentru acelasi client si in aceeasi moneda.
Nu imi apare optiunea de stornare a unei facturi mai vechi. De ce?
Daca intre timp firma ta si-a schimbat statutul de platitor de TVA (ai devenit platitor sau neplatitor de TVA), nu poti storna facturile emise inainte sa iti modifici statutul. Pentru a putea storna factura, trebuie sa revii temporar la acelasi statut (platitor/neplatitor TVA) pe care firma ta il avea la momentul emiterii respectivei facturi.
De ce nu gasesc o factura emisa in fereasta Alege facturi de stornat?
In mod implicit, in fereastra Alege facturi de stornat, se afiseaza facturile emise in luna in curs. Daca factura este mai veche, nu o vei vedea.
Modifica perioada de cautare a facturilor emise sau foloseste criteriile disponibile in filtrare. Daca introduci numarul facturii si apoi apesi Filtreaza, cautarea tine cont de criteriul Numar factura, indiferent de perioada de timp selectata in calendar.
Exista si posibilitatea ca factura sa fie stornata o data, iar in acest caz ea nu mai este afisata.
Stornarea de la Optiuni factura
Din pagina de emitere a facturii, in dreapta sus, se afla Optiuni factura, unde selectezi Adauga stornare.
Daca nu ai adaugat un client pe factura noua selectezi Adauga stornare, in fereastra Alege facturi de stornat se afiseaza toate facturile emise, catre toti clientii tai si poti aplica filtre pentru a identifica factura sau facturile pe care doresti sa le stornezi.
Daca in pagina de emitere a facturii, selectezi mai intai clientul tau, iar apoi selectezi Optiuni factura/ Adauga stornare, fereastra care se deschide o sa contina doar facturile emise catre clientul selectat de tine.
Stornare din Documente emise
Din Documente emise > Facturi poti storna facturile una cate una. Aici nu se poate aplica stornarea multipla (stornarea mai multor facturi pe un singur document).
Dupa identificarea facturii pe care doresti sa o stornezi, din coloana Actiuni, selecteaza Storneaza.
Se va deschide pagina de emitere a stornarii in care se regasesc toate articolele continute pe factura initiala, cu cantitati negative.
Stornarea din pagina de vizualizare a facturii
In pagina de vizualizare a facturii, in coltul din stanga sus, de la Optiuni document („rotita dintata”), trebuie sa alegi Storneaza factura.
Se va deschide pagina de emitere a stornarii in care se regasesc toate articolele continute pe factura initiala, cu cantitati negative.
BINE DE STIUT!
In subsolul facturii, se afiseaza automat mentiunea: “Storno factura