Avizul – prezentare generala

Avizul serveste ca:

  • document de insotire a marfii pe timpul transportului
  • document ce sta la baza intocmirii facturii
  • dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati
  • document de primire in gestiune
  • document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit

In SmartBill, se poate ajunge in pagina de emitere a avizului din mai multe locuri:

Daca nu ai definit o serie pentru avize in Configurare > Serii, la emiterea primului aviz, se va deschide fereastra in care trebuie sa faci acest lucru.

Numarul avizului se aloca automat, in functie de seria pe care emiti.

Pentru emiterea unui aviz e nevoie de completarea informatiilor care sunt necesare si la emiterea unei facturi.

Exista campurile obligatorii: Nume client, Data emiterii, Serie si numar, Moneda aviz, Limba si Precizie (daca este activata optiunea ce permite afisarea mai multor zecimale din Configurare > Preferinte personale). Termenul de plata este optional. 

In josul paginii, se pot completa date delegatului si ale celui care a intocmit documentul, precum si mentiunile.

Adaugarea produselor/serviciilor se poate face, ca si in cazul facturii, dupa selectarea gestiunii, manual sau prin scanarea codului de bare (daca folosesti coduri de produs). In cazul in care produsul pe care il adaugi pe aviz nu exista in nomenclator, poate fi retinut. Pe masura ce adaugi alte articole, valorile Total fara TVA, Total TVA si Total se actualizeaza automat.

Poti sa faci modificari asupra unui articol introdus pe aviz (sa schimbi oricare din informatiile necesare la avizare), sa ii adaugi un discount sau sa il stergi.

La final, poti adauga si discount pe intregul aviz. Inainte de a salva avizul, il poti vizualiza si schimba modul in care arata, iar dupa salvare il poti trimite direct pe email clientului tau.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback