Actiuni in Situatia platilor

In acest articol

Actiunile disponibile in acest raport depind de tipul documentului (daca este NIR sau alt tip de cheltuiala), de statusul sau (platit, cu termen depasit etc), dar si de modul in care alegem sa vizualizam raportul (cu sau fara documentul de plata afisat).

Actiuni disponibile daca nu se afiseaza documentele de plata

Toate documentele care apar in raport si nu sunt platite au disponibila actiunea Plateste.

Ea deschide fereastra Plateste acum unde poti completa plata. Trebuie sa selectezi tipul de plata (OP, chitanta, etc) si numarul documentului.

Se propun automat data curenta si  valoarea facturii/NIR-ului ca valoare de plata, dar ele pot fi modificate.

Dupa inregistrarea acestuia, statusul documentului se modifica in Platit, iar aceasta actiune nu mai este disponibila.

In functie de tipul documentului, exista Actiunile:

  • Modifica NIR (daca avem o receptie marfa): in acest caz se deschide pagina in care poti modifica NIR-ul
  • Modifica document (daca este un alt tip de cheltuiala, o factura de utilitati, de exemplu): se deschide pagina Vanzari si Achizitii > Cheltuiala de unde poti face modificari

Actiuni disponibile daca se afiseaza documentele de plata

Atunci cand afisezi in raport si documentul de plata sunt disponibile si actiuni asupra sa:

  • Modifica plata: se deschide fereastra Plateste acum unde poti opera modificarile dorite
  • Sterge plata: stergi plata inregistrata

BINE DE STIUT!

Platile efectuate pe baza de chitanta sau bon (numerar) se inregistreaza direct in Registrul de casa din SmartBill!

Plati multiple

Poti plati mai multe facturi odata, daca facturile sunt emise de acelasi furnizor si in aceeasi moneda. Selectezi facturile, apoi apesi butonul de plata de deasupra tabelului.

Pentru a selecta toate facturile neplatite catre un furnizor,este suficient sa bifezi casuta din dreptul numelui furnizorului:

BINE DE STIUT!

Motivele pentru care nu gasesc NIR-uri in Situatie plati:

  • NIR emis pe baza de aviz 

Documentul care iti genereaza o obligatie de plata este factura sau bonul fiscal, iar avizul de insotire a marfii se emite doar ca document justificativ pentru transport. Prin urmare, daca emiti un NIR pe baza unui Aviz, acesta nu genereaza cheltuiala pentru care poti inregistra plata, in Situatia platilor. In acest caz, se recomanda inregistrarea unei cheltuieli din meniul Vanzari si Achizitii > Cheltuiala, in momentul in care primesti factura de la furnizor. Cand aceasta factura este achitata, plata in cauza se inregistreaza in Situatia platilor

  • Aplicarea filtrelor necesare 

In functie de data de emitere a cheltuielii, aplica filtrul necesar in raport. Daca, de exemplu, cheltuiala este emisa in luna august, insa filtrul tau este aplicat doar pe luna octombrie, raportul nu va afisa cheltuiala din luna august.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback