Adresa de livrare a clientilor

In acest articol

Adresele de livrare pot fi adaugate:

  • din pagina de emitere a facturii, avizului, proformei si recurentelor
  • din nomenclatorul clientilor, la adaugarea sau editarea acestora.


Adaugarea adresei de livrare

Adaugarea din pagina de emitere a documentelor

La adaugarea unui client la emiterea facturii, sub campul dedicat acestuia, se afiseaza optiunea +Adauga adresa de livrare.

Aceasta va deschide fereasta in care se pot adauga informatiile necesare:

  • legate de adresa de livrare
    • obligatorii: Adresa, Tara, Judet, Localitate
    • optionale: Denumire, Adresa (date suplimentare)
  • legate de persoana de contact asociata acestei adrese:
    • optionale: Nume, Email, Telefon, Cod postal.

Denumirea adresei de livrare (chiar daca este o informatie optionala si are un caracter intern, fiind o „conventie” menita sa usureze identificarea rapida de catre furnizor a locatiei spre care se livreaza) va fi afisata si pe document, deci va fi vizibila si pentru cel care ajunge in posesia documentului. 

In aceasta fereastra sunt disponibile doua optiuni:

  • Adresa de livrare coincide cu adresa de facturare. Preia date: aceasta permite preluarea automata a informatiilor legate de adresa de facturare;
  • Adresa implicita: daca este bifata, adresa completata aici va fi propusa automat pe documente cand clientul este selectat in paginile de emitere. Ea va putea fi editata sau inlocuita inainte de salvarea acestora.

BINE DE STIUT!

Daca nu exista nici o adresa bifata ca implicita, pentru acel client se considera implicita optiunea : Fara adresa de livrare. In acest caz, in pagina de emitere nu se completeaza automat nici o adresa de livrare.

La salvare, adresa de livrare se va afisa in pagina de emitere. Poti modifica adresa in orice moment de la optiunea Modifica adresa („creion”). 

Selectorul iti permite alegerea altei adrese de livrare (daca ai completat mai multe) sau adaugarea uneia noi.

Se poate selecta in orice moment optiunea Fara adresa de livrare daca nu vrei ca aceasta sa fie afisata pe factura.

Adaugarea din ferestrele Adauga client sau Modifica client

Indiferent daca sunt accesate din Nomenclator > Clienti sau din paginile de emitere, ai posibilitatea sa adaugi adresa de livrare.

Dupa adaugare, acestea se afiseaza ca lista sub datele clientului, impreuna cu optiunile care permit modificarea sau stergerea lor.

In lista adreselor de livrare, adresa implicita este marcata cu icon „steag”.

Editarea si stergerea adresei de livrare

Adresele de livrare adaugate pot fi modificate sau sterse. Aceste actiuni sunt disponibile  

  • in fereastra de editare a datelor clientului. prin intermediul iconitelor „creion” si „cos de gunoi” afisate in dreptul adresei

  • In pagina de emitere a facturii

Modificarea permite editarea oricarui camp, inclusiv adaugarea/stergerea persoanelor de contact Stergerea va elimina din lista de adrese respectiva intrare. Stergerea sau modificarea unui adrese de livrare nu va afecta documentele emise in trecut si pe care se regaseste respectiva adresa.

Persoanele de contact de pe un client

Unei adrese de livrare ii poate fi asociata o persoana de contact impreuna cu nr. de telefon si adresa de email. 

ATENTIE!

In cazul in care introduci de mai multe ori numele aceleiasi persoane de contact si completezi informatii diferite pentru aceasta (de exemplu, doar telefon sau doar adresa de email), va fi retinut ca persoana diferita, iar in lista persoanelor de contact vor fi afisate ca intrari separate.

Poti sterge persoanele de contact din lista care se afiseaza in campul numelui, de la x

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback