Conectarea cu banca
Conectarea se face prin intermediul unei companii partenere, SmartFintech, care asigura serviciul Smart Account sce permite transmiterea datelor din banca in conturile clientilor SmartBill.
In procesul de conectare, utilizatorii vor trebui sa acceseze si aplicatiile bancilor la care au deschise conturile pentru a acorda permisiunile necesare. In functie de banca vor exista particularitati ale modului in care se va desfasura si finaliza conectarea.
Conectarea conturilor IBAN la contul SmartBill se poate face:
• La adaugarea unui cont in aplicatie;
• de la actiunea Conecteaza banca din dreptul conturilor adaugate deja si neconectate;
• de la butonul Conecteaza banca aflat in pagina Configurari > Conturi bancare.
Indiferent de unde se declanseaza procesul, conectarea priveste toate conturile bancii respective, nu doar a unui cont individual. Astfel, daca ai mai multe conturi IBAN la aceeasi banca, conectarea unuia poate presupune conectarea tuturor (in functie de banca, acordul trebuie sa se faca explicit pentru fiecare cont bancar sau este implicit, utilizatorul neputand sa decida daca va conecta mai multe conturi sau care anume).
Acordul de conectare si conectarea
Acordul de conectare sta la baza conexiunii dinte banca si contul SmartBill. Conectarea presupune tocmai ca utilizatorul sa ofere acordul si pe baza acestuia sa se poata prelua tranzactiile bancare in SmartBill.
Un acord de conectare poate sa priveasca unul sau mai multe conturi. Astfel, daca ai mai multe conturi IBAN la aceeasi banca, poti avea unul sau mai multe acorduri de conectare cu aceasta.
EXEMPLU
La Banca Transilvania ai trei conturi IBAN. De aici pot decurge mai multe situatii (voi enumera doar cateva):
- un singur acord pentru toate cele 3 conturi
- doua acorduri diferite pentru cate un cont IBAN (si un cont neconectat)
- doua acorduri: unul dintre ele pentru doua dintre IBAN-uri si unul pentru un alt IBAN
- un singur acord pentru un singur IBAN (si doua IBAN-uri neconectate)
Daca folosesti butonul Conecteaza banca se deschide o fereastra cu denumirile bancilor.
Cele pentru care exista cel putin un acord de conectare activ sau expirat sunt afisate in partea de sus (ING si UniCredit in imaginea de mai jos). Bancile cu care s-ar putea face conectarea au eticheta activa (BCR si BT) si daca sunt selectate se poate initia procesul de conectare. Bancile pentru care nu exista inca posibilitatea de conectare sunt inactive.
Daca se alege o banca, butonul Continua se activeaza si in cazul in care este apasat se initiaza procesul de conectare. In fereastra care se afiseaza se dau cateva informatii legate de acordul de conectare si se cere confirmarea pentru Termenii si conditiile SmartFintech.
Aceasta fereastra se deschide si daca se face conectarea de la actiunea Conecteaza banca din dreptul conturilor bancare.
Daca se apasa Permit conectarea esti redirectionat in pagina de logare in aplicatia bancara, unde trebuie sa introduca datele de autentificare in banca.
Dupa ce se autentifica, utilizatorii pot selecta contul IBAN (conturile daca sunt mai multe conturi pe firma respectiva si au acces la ele) pe care doresc sa il conecteze cu banca.
La final, daca conectarea s-a realizat, este afisat un mesaj de succes in contul SmartBill. Butonul Preia tranzactii initeaza procesul prin care incasarile si platile din banca vor ajunde in contul tau, in raportul Tranzactii Bancare. Mai multe despre acest raport, aici.
Acordul de conectare este valabil 180 de zile. Dupa aceasta perioada acesta trebuie reinnoit.