Conturi bancare conectate cu banca
In Configurare > Conturi bancare sunt afisate si informatii legate de conectarea IBAN-urilor la SmartBill.
Pentru ca un cont sa fie conectat trebuie:
- ca banca la care este deschis sa poata fi conectata cu SmartBill (acest serviciu nu este momentat disponibil pentru toate bancile);
- sa se dea acordul de conectare pentru acesta;
- ca acordul sa fie valid si sa nu apara situatii care sa il invalideze.
Coloana Status conectare cu banca ofera informatii despre conectarea conturilor, in functie de conditiile de mai sus, iar acest status determina si actiunile disponibile pe conturile IBAN.
Cont conectat
- Pentru cont exista un acord valid si tranzactiile pot fi preluate automat;
- Marcaj la statusul conectatarii: bulina verde
- Marcaj pe cont: sageti in miscare circulara
- Actiuni disponibile:
- Vizualizeaza tranzactii: esti transferat in Tranzactii bancare unde sunt afisate tranzactiile preluate pe acest cont;
- Reconecteaza banca: refaci acordul de conectare cu banca si poti modifica permisiunile acordate. Indiferent daca modifici sau nu permisiunile, se va actualiza perioada de valabilitate a conexiunii, cele 180 de zile fiind numarate din momentul actualizarii;
- Deconectare cont: contul va fi deconectat, tranzactiile nu se vor mai putea prelua automat;
- Detalii cont: afiseaza informatii despre cont;
- Sterge: sterge contul din aplicatie.
Cont neconectat
- Contul poate fi conectat, dar nu exista un acord valid. Acest marcaj apare in trei situatii:
- contul nu a fost conectat niciodata
- acordul a fost invalidat sau suspendat
- contul a fost deconectat manual de catre un utilizator
- Marcaj la statusul conectarii: bulina albastra
- Marcaj pe cont: sageti in miscare circulara si avertisment
- Actiuni disponibile:
- Conectare cont: se intra in procesul de conectare, se solicita un nou acord
- Vizualizeaza tranzactii
- Detalii cont
- Sterge.
Cont a carui conectare e in curs de expirare / a expirat
- Acordul care a stat la baza conectarii IBAN-ului urmeaza sa expire in urmatoarele 5 zile sau a expirat
- Marcaj la statusul conectarii: bulina portocalie
- Marcaj pe cont: sageti in miscare circulara si avertisment
- Tooltip: ofera informatii despre utilizatorul care a operat acordul si data expirarii
- Actiuni disponibile:
- Reconecteaza banca
- Deconecteaza cont
- Vizualizeaza tranzactii
- Conectare cont
- Detalii cont
- Sterge.
Conectare ce nu poate fi realizata neconectabil
- Contul nu poate fi conectat pentru ca banca la care este deschis nu este disponibila in Smart Accounts.
- Nu are niciun fel de marcaje, iar pe coloana Status conectare cu banca nu se afiseaza nicio informatie
- Actiuni disponibile:
- Detalii cont
- Vizualizeaza tranzactii
- Sterge.
Cand in SmartBill este adaugat IBAN-ul unei banci de la care se poate face preluarea tranzactiilor, un mesaj va sugera sa se faca conectarea si permite initierea procesului prin care se da acordul de conectare. La final, daca contul a fost conectat, esti invitat sa faci prima preluare pe contul bancar respectiv