Procedura de gestionare a ambalajelor SGR
Esti comerciant, folosesti SmartBill Gestiune si vrei sa gestionezi corect si usor ambalajele SGR in sistemul RetuRo.
In primul rand, iti recomandam doua actiuni initiale:
- Creeaza in Nomenclatorul SmartBill un produs dedicat acestor ambalaje care sa fie usor de identificat (ex.: Ambalaj SGR );
- Creeaza o noua gestiune in care sa incarci exclusiv ambalajele SGR pe care le primesti de la clienti.
ATENTIE!
Recomandam ca gestiunea sa fie de tip cantitativ valorica pentru a putea inregistra stocul ambalajelor doar la pretul de achizitie de 0,5 lei (fara sa fie nevoie sa adaugi si un pret de vanzare).
Odata ce ai facut aceste doua lucruri, operatiunile care implica ambalajele respective sunt:
1. Inregistrarea in SmartBill a produselor cu ambalaje venite de la furnizori
Operatiune cu/pe documente
Inregistrezi in gestiunea pe care o folosesti in mod normal factura cu:
- produsul propriu zis
- ambalajul SGR.
In cazul in care gestiunea in care inregistrezi marfa este de tip global valorica, la adaugarea ambalajului (cu pret de achizitie = cu pret de vanzare = 0.5) se afiseaza un mesaj de avertizare. Pentru acest caz special, se accepta ca cele doua preturi sa fie egale si poti adauga acest produs pe receptie fara probleme.
Operatiune cu bani
Vei plati furnizorului atat produsele, cat si ambalajele.
2. Vanzarea produselor care au astfel de ambalaje
Operatiune cu/pe documente
La fiecare produs vandut adaugi si un ambalaj, indiferent cum faci incasarea (bon, ordin de plata etc.). Acestea sunt vandute din gestiunea in care le-ai inregistrat.
Operatiune cu bani
Incasezi si banii pentru ambalaj.
3. Primirea ambalajelor SGR de la clienti si inregistrarea acestora in SmartBill
In momentul in care primesti aceste ambalaje, trebuie sa le inregistrezi in SmartBill si recomandam sa faci asta intr-o gestiune dedicata, diferita de cea in care gestionezi produsele pe care le vinzi.
Aici poti inregistra toate ambalajele pe care le primesti.
Operatiune cu/pe documente
Inregistrezi in noua gestiune un NIR cu cantitatea de ambalaje primita. La furnizor, poti completa, Persoana fizica, cu – (minus) in campurile CNP si Adresa.
Urmatoarele adaugari pot fi facute, fie prin alte NIR-uri, fie prin Ajustare stoc (din sectiunea Tranzactii pe stoc). La motivul ajustarii, poti completa, de exemplu, „returnare ambalaj”.
Operatiune cu bani
Vei scoate bani din casa pentru a-i plati clientului contravaloarea ambalajelor returnate.
4. Returnarea ambalajelor catre RetuRo si scoaterea lor din gestiunea firmei
Operatiune cu/pe documente
Sistemul RetuRo emite o autofactura. Acest tip de document este o factura emisa de client in numele furnizorului. In acest caz, RetuRo emite factura pentru ambalajele pe care le primeste de la tine, dar firma ta este considerata furnizor.
Autofactura trebuie inregistrata in contul SmartBill ca si cum ai emite o factura normala, avand grija la urmatoarele aspecte:
- Serie si numar: teoretic, ar trebui ca facturile adaugate in SmartBill sa aiba aceeasi serie si aceleasi numere ca cele care vin de la RetuRo. Pentru ca numerele unei serii nu pot fi modificate manual (ele se incrementeaza automat), nu vei putea avea numerotare echivalenta cu cea de pe facturile de la RetuRo. De aceea, recomandam:
- sa folosesti seria de pe factura emisa de RetuRo: trebuie sa adaugi in contul SmartBill seria de pe autofactura
- sa completezi in campul Mentiuni numarul de pe autofactura RetuRo
Consulta si contabilul in aceasta privinta.
- sa selectezi gestiunea RetuRo pentru a scoate ambalajele incarcatea colo si nu pe cele aflate in gestiunea de vanzare.
ATENTIE!
La salvarea acestei facturi este afisat un mesaj prin care esti avertizat ca pretul de vanzare (0,5 in acest caz) este sub costul de achizitie. In aceasta situatie, apasa Inchide pentru a finaliza si salva factura.
Operatiune cu bani
Incasezi de la RetuRo banii pe ambalajele predate si facturate.