Integrarea cu Stripe
In acest articol
Stripe in SmartBill
Integrarea cu Stripe permite:
- adaugarea link-ului de plata pe documente (cum se intampla la integrarea cu Netopia si EuPlatesc);
- emiterea automata facturi si incasari in contul SmartBill, pe baza platilor din magazinele online.
Integrarea cu Stripe poate fi realizata din Contul meu > Integrari.
Atat timp cat aceasta functionalitate nu a fost activata niciodata, sunt disponibile doua actiuni:
- Butonul Activeaza: initiaza procesul de configurare a integrarii;
- Link-ul Afla mai multe: deschide pagina de help.

Configurarea integrarii
Pentru a realiza integrarea cu Stripe urmeaza pasii:
- Apasa butonul Activeaza din sectiunea Stripe;
- In fereastra care se deschide, sunt prezente doua optiuni: Permite plata cu cardul online si Factureaza automat pe baza platii;

- Selecteaza una sau ambele optiuni in functie de modul in care doresti sa folosesti integrarea si apasa butonul Continua;
- Completeaza Cheia secreta – cod care se gaseste in contul Stripe;
- Apasa Salveaza pentru a finaliza integrarea.
- Daca ai ales doar optiunea Permite plata cu cardul online, iar cheia introdusa a fost validata, integrarea este finalizata;
BINE DE STIUT!
Integrarea cu Stripe este posibila doar daca nu esti integrat deja cu Netopia sau EuPlatesc. Daca unul dintre acestea este activ, se afiseaza fereastra care iti permite sa continui cu Stripe sau sa ramai cu procesatorul de plati existent.
- Daca ai ales optiunea Factureaza automat pe baza platii, trebuie ca configurezi regulile si optiunile care se aplica la emiterea documentelor. Fara aceste configurari, facturarea nu este activa.
Linkul de plata Stripe
Butonul Plateste acum se poate afisa pe facturi, proforme si vouchere, doar daca clientul pentru care se emite documentul are completata cel putin o adresa de email valida.
Dupa modelul aplicat la ceilalti procesatori de plati online, in urma platilor facute prin Stripe de clientii tai:
- pentru facturi se emit automat incasari, iar statusul acestora se va actualiza;
- pentru proforme, se genereaza facturi si incasari.
Configurarea Facturarii pe baza platii din Stripe
Pentru a activa facturarea automata pe baza platilor care sunt facute in Stripe, trebuie sa faci o serie de configurari. Acestea depind de tipul contului, dar si de preferintele active din contul SmartBill:
- Serie factura: camp obligatoriu care permite selectarea seriei pe care se vor emite facturile. Aici sunt afisate toate seriile active pentru facturi din contul SmartBill;
- Gestiune (configurarea se afiseaza doar daca ai conectat un cont SmartBill gestiune): camp obligatoriu care permite selectarea gestiunii care va fi descarcata la emiterea facturilor. Este disponibila si optiunea Fara gestiune, caz in care facturile se emit fara descarcarea de gestiune;
- Cod produs (configurarea se afiseaza doar daca folosesti coduri de produs in SmartBill): camp obligatoriu in care completezi denumirea campului din Stripe (la Metadata) in care se gasesc codurile de produs.
BINE DE STIUT!
In datele produsului inregistrat in Stripe, la Metadata, poti adauga informatii asociate acestuia. Recomandam ca aici sa completezi codul de produs daca folosesti acest atribut si in SmartBill. In campul Key, completezi tipul informatiei, iar in campul Value codul produsului.
In situatia noastra, daca in campul Key ai scris cod_produs, in SmartBill, la configurarea Cod produs, vei completa exact aceeasi denumire, cod_produs.

- Denumire cota TVA de 0% (configurarea se afiseaza doar daca esti platitor de TVA): indica tipul cotei TVA care se aplica automat produselor care au cota TVA de 0%. Este completat implicit cu valoarea 0% SFDD, dar poti alege si valorile 0% SDD sau 0% TVA inclus;
- Limba factura (clienti externi): implicit este propusa limba engleza, dar poti selecta oricare dintre limbile configurate in aplicatia SmartBill;
- Salveaza clientii noi in nomenclator: daca este bifata, datele clientilor pentru care se emit facturile vor fi salvate automat in contul SmartBill;
- Pastreaza denumirea din nomenclator neschimbata: optiunea este implicit bifata si indica faptul ca desi pe factura sunt afisate denumirile asa cum sunt ele preluate din Stripe, in nomenclatorul SmartBill acestea nu se vor modifica. Daca debifezi optiunea, denumirile preluate de pe plata Stripe vor inlocui denumirile produselor asa cum se gaseau in nomenclator;
- Trimite factura pe email clientului: daca este bifata, factura emisa va fi trimisa automat clientului pe email;
- Trimite sumar erori pe email: daca completezi o adresa de email si apar erori la facturare (nu se poate genera o factura), primesti un email cu toate problemele constatate in ziua precedenta. In email, pe informatii despre plata (client, valoare, moneda), gasesti motivul pentru care nu s-a emis documentul si identificatorul tranzactiei din Stripe.

Daca ai completat configurarile obligatorii, apasa butonul Salveaza pentru activarea emiterii facturilor.
Facturile emise pe baza platilor din Stripe sunt afisate in raportul facturilor emise cu Observatia „Stripe: ID tranzactie”.
Stripe dupa activarea integrarii
Daca ai realizat integrarea cu Stripe, se afiseaza eticheta care indica ca acest serviciu este activ, precum si ce tip de integrare folosesti.
De asemenea, mai sunt disponibile trei actiuni:
- Dezactiveaza: integrarea este dezactivata. Daca faci acest lucru, optiunea isi schimba denumirea in Reactiveaza si permite restaurarea integrarii, fara a mai solicita introducerea cheii secrete;
- Modifica cheia API: actiunea este utila in cazul in care cheia secreta din Stripe a fost modificata;
- Modifica tip integrare: afiseaza fereastra in care poti selecta tipul integrarii.
