Drepturi detaliate pentru utilizatori
In acest articol
EXCEPTIE
Aceasta optiune este disponibila doar pentru abonamentele SmartBill Gestiune Plus.
Pentru a putea stabili in mod precis drepturile fiecarui utilizator, trebuie sa apesi Detaliat atunci cand il adaugi sau editezi.
In functie de sarcini si responsabilitati, utilizatorii pot sa primeasca acces la diverse actiuni de emitere, editare/stergere sau/si administrare. Aceasta se poate face simplu prin bifarea/debifarea actiunilor corespunzatoare sau detaliat pe sectiunile: Generale, Documente, Nomenclatoare, Rapoarte, Acces aplicatii – explicate mai jos.
Specificatii generale
Aici se stabilesc drepturile care implica accesul la cateva dintre optiunile sensibile ale aplicatiei (modificarea preturilor de vanzare si a stocului minim), dar si conditionarea acestuia in functie de „vechimea” documentelor.
Administratorul este singurul care poate:
- edita datele firmei in Configurare > Date firmei
- administra utilizatorii si contul SmartBill al firmei in Utilizatori
- seta configurari generale Configurare > Preferinte generale
- seta modelele de documente emise
Daca un utilizator nu are drept de administrator, zona pe care o poate accesa din sectiunea Configurare este cea legata de Preferintele personale, care se poate adapta pentru fiecare utilizator in parte.
Are acces la gestiune acorda sau restrictioneaza accesul pe anumite gestiuni. In cazul utilizatorilor care au acces restrictionat pe anumite gestiuni, in toate zonele din aplicatie care interactioneaza cu gestiuni, vor fi afisate doar gestiunile la care le este permis accesul.
Poate schimba preturile de vanzare (Da sau Nu): utilizatorul poate face modificari de preturi – la emiterea documentelor de vanzare sau actualizand Lista de preturi.
Daca restrictionezi acest drept si utilizatorul incearca o modificare de pret:
- La emiterea unui document de vanzare: nu poate finaliza documentul, si primeste un mesaj specific
- La selectarea unui produs in Lista de preturi este anuntat ca nu poate modifica pretul
Poate seta stocul minim (Da sau Nu): utilizatorul poate seta sau nu stoc minim pe produse, in Rapoarte > Stoc la zi. Daca dreptul asupra setarii stocului minim este restrictionat, in raportul Stoc la zi in zona de Actiuni, nu va exista optiunea Modifica stoc minim si nici link catre importul de stoc minim.
Are acces la documente din trecut/viitor – poti limita accesul utilizatorilor la documente din trecut sau din viitor. Prin acces ne referim la posibilitatea de vizualizare, emitere si editare a documentelor.
Acest lucru se aplica atat in emiterea documentelor, cat si in vizualizarea rapoartelor.
Accesul pe documente emise
Din aceasta sectiune, poti acorda sau restrictiona drepturi in mod detaliat pe fiecare tip de document emis din SmartBill.
Fiecare utilizator definit in program poate primi drept de acces exclusiv pe tipurile de documente aflate in responsabilitatea lui.
Pentru fiecare tip de document, poti bifa/debifa:
- Acces complet: acces atat la vizualizare si emitere, cat si la editare/stergere documente
- Vizualizare: permite utilizatorului accesul la raportul de documente emise si deschiderea documentelor
ATENTIE!
Lipsa dreptului de vizualizare pe tipuri de documente conduce la imposibilitatea de a deschide si consulta rapoartele aferente documentelor care au fost emise.
- Emitere: permite utilizatorului sa emita un anumit tip de document
- Editare/Stergere: permite utilizatorului sa editeze/stearga/anuleze/restaureze un anumit tip de document
Pentru fiecare tip de document in parte, se poate permite sau restrictiona accesul pe serii, selectand seria sau seriile respective, din sectiunea Acces la seriile.
Un utilizator poate emite documente chiar daca nu are drepturi de vizualizare a documentelor.
Accesul la incasari si plati
Sectiunea permite stabilirea accesul la incasari si plati si ale limitelor pe care le au utilizatorii in ceea ce priveste rapoartele Tranzactii bancare si Incasari curieri si procesatori.
De altfel, daca este restrictionat accesul la incasari de exemplu, va fi limitat automat si dreptul la aceste tranzactii in rapoartele respective. In acest caz, un utilizator fara acces complet la incasari nu va putea deschide Incasari curieri si procesatori, iar in Tranzactii bancare, va avea afisate doar platile.
Soldul bancar priveste dreptul de a vizualiza aceasta informatie care se afiseaza in Tranzactii bancare. Utilizatorul care nu are acest drept, nu va putea stii care este soldul chiar daca are toate celelalte drepturi in respectivul raport.
Accesul la nomenclatoare si rapoarte
In ceea ce priveste nomenclatoarele, drepturile acordate inseamna:
- Vizualizare: posibilitatea de a accesa nomenclatorul din meniu
- Adaugare: posibilitatea de a adauga elemente in nomenclator (adaugare produs/client etc)
- Editare/Stergere: posibilitatea de a edita/sterge a elemente dintr-un nomenclator
ATENTIE!
Daca un utilizator este restrictionat pe adaugarea produselor in nomenclatorul de produse, atunci el nu poate adauga produse noi la emiterea documentelor si intampina urmatorul mesaj:
Categoria Rapoarte este impartita in 3 sectiuni, pe care poti restrictiona drepturile, daca este cazul:
- Registru casa
- Extrase de cont si Borderouri de incasare
- Alte rapoarte
Daca un utilizator are accesul restrictionat la rapoarte si incearca sa le acceseze, este redirectionat catre Dashboard. In acest caz, se afiseaza un mesaj de avertizare.
Accesul la aplicatii
Aici stabilesti cum anume poate accesa utilizatorul contul SmartBill al firmei:
- Browser: versiune online, pe internet
- Mobil: aplicatia special creata pentru telefonul mobil (Android si IOS), necesita descarcarea aplicatiei si conexiune la Internet
- API/Magazin online: acces prin API si sau plugin-uri pentru magazinele online
- Permite accesul urmatoarelor IP-uri: acces doar de la adresele IP definite in SmartBill, adresele IP vor fi separate prin virgula