Trimiterea e-Facturii in SPV

Poti trimite e-Facturi catre SPV:

Orice utilizator cu drepturi de emitere/vizualizare poate trimite e-Factura in SPV. Nu are nevoie de certificat fiscal (sau de alt element: cheie/PIN/ token) pentru asta.

ATENTIE!

Daca contul SmartBill nu este autorizat in SPV, butonul este insotit de un triunghi de avertizare. Poti incepe procesul de autorizare direct de la acest buton in acest caz. Pentru mai multe informatii despre ce ar trebui sa faci, vezi Autorizarea contului SmartBill pentru acces in SPV

Daca apesi acel buton:

  1. Se genereaza automat e-Factura, fisierul .XML
  2. Factura primeste statusul In curs de trimitere (indicat de o sageata) ceea ce inseamna ca este plasata intr-o „coada de trimitere” unde poate ramane de la cateva secune pana la cateva ore
    1. In aceasta etapa, verificam in SmartBill daca informatiile e-Factura sunt complete si daca au formatul corect. Mai multe despre erori in Gestionarea erorilor e-Factura
  3. Daca nu se constata erori, ea va ajunge in statusul In analiza (status indicat de o clepsidra), adica ANAF o verifica
  4. Ajunge in SPV in cazul in care nu apar probleme si primeste statusul Valida (indicat de o bifa verde)
    1. Daca apar erori in urma verificarilor facute de ANAF, e-Factura este marcata cu eroare si este considerata netrimisa.

Mai multe despre statusurile e-Facturii in Statusurile si validarea e-Facturii.

BINE DE STIUT!

Nu poti sa trimiti in SPV aceeasi factura de mai multe ori pentru ca ar duce la aparitia unei erori de validare la ANAF. Din acest motiv este blocata trimiterea e-Facturilor care au status Valida, In curs de trimitere sau In procesare.

Desi este permisa retrimiterea unei facturi daca a fost modificata, nici aceasta actiune nu este recomandata. In cazul in care vrei sa modifici o e-Factura trimisa sau in curs de trimitere, este indicat sa urmezi pasii:

  • Storneaza factura care trebuie modificata
  • Emite o alta factura in locul celei gresite
  • Trimite in SPV atat factura storno cat si versiunea corectata a facturii.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback