Salvarea si trimiterea notificarii e-Transport

La salvare, se face o verificare a datelor si sunt marcate cu erori campurile obligatorii care nu au fost completate sau in care sunt date invalide. Salvarea e-Transport poate fi facuta si cu aceste erori, doar ca notificarea nu poate fi trimisa atat timp cat nu se fac corectiile necesare.

Exista posibilitatea ca notificarea sa fie:

  • Salvata si trimisa: actiunea este posibila doar daca nu sunt constatate erori. In caz contrar, un mesaj avertizeaza ca notificarea este salvata, dar trimiterea nu poate fi facuta
  • Salvata si descarcata: actiunea este posibila pentru toate notificarile, inclusiv pentru cele care nu au date completate sau au informatii completate eronat. Se va descarca un fisier .XML
  • Salvata: notificarea este salvata.

ATENTIE!

Notificarile e-Transport au valoare doar daca au un cod UIT valid.

Pentru a primi acest cod UIT notificarea trebuie sa fie trimisa in SPV pentru a fi validata. La validare se genereaza codul UIT care se afiseaza si in contul SmartBill.

  • notificarea poate fi emisa cu maxim 3 zile inainte de Data transportului (data la care este programata plecarea acestuia)
  • notificarea trebuie trimisa inainte ca transportul sa plece
  • notificarea nu poate fi modificata dupa plecarea transportului (in momentul plecarii ea trebuie sa fie definitivata)
  • singura modificare acceptata pe notificarea unui transport care a plecat priveste doar vehiculul (daca acesta este schimbat pe parcurs)
  • confirmarea unui transport nu poate fi facuta dupa ce a expirat perioada de valabilitate a UIT (decat in conditii speciale - vezi informatiile despre Declararea post avarie)

Perioada de valabilitate a UIT-ului indica perioada in care se poate opera transportul. Este obligatoriul ca transportul sa nu se puna in miscare inainte de data initiala si sa ajunga la punctul de descarcare inainte de data expirarii valabilitatii. Ea este cuprinsa intre 5 si 15 zile, in functie de tipul operatiunii. Prima zi de valabilitate a UIT-ului este egala cu Data transportului (data la care incepe acesta).

Daca datele completate sunt conforme, notificarea poate fi trimisa in SPV unde, dupa validare, va primi un cod UIT. Acest cod este necesar pentru ca notificarea sa fie considerata valida si transportul sa fie facut in legalitate.

Confirmarea

Transportul inregistrat prin notificare trebuie confirmat in SPV, in perioada de valabilitate a UIT. Aceasta operatiune se face direct din Raportul e-Transport, de la actiunea Confirma. Confirmarea este trimisa in SPV unde trebuie validata (exista posibilitatea ca notificarea e-Transport sa fie marcata cu status Eroare primit in urma invalidarii confirmarii).

Exista si situatii particulare ale confirmarii, in cazul in care transportul inregistrat deja in SPV nu se mai realizeaza sau marfa nu este receptionata la destinatie – partial sau total.

In aceste cazuri, trebuie sa alegi optiunea Infirmat sau Confirmat partial si sa completezi informatiile necesare in campul Observatii

Declararea post avarie

Optiunea este disponibila pentru a preintampina situatia in care anumite actiuni nu pot fi facute din motive tehnice ce nu se datoreaza utilizatorilor, ci sistemului RO e-Transport.

Ea este disponibila in pagina de emitere a notificarii si la actiunile Modificare vehicul si Confirmare e-transport si permite operarea acestor actiuni in afara intervalelor legale.

EXEMPLU

Ai notificarea e-Transport cu UIT valabil in perioada 01.03.2023 – 05.03.2023. 

Reguli generale

  • Modificarea vehiculului si Confirmarea pot fi facute in oricare din zilele acestui interval, dar nu in afara lui
  • Modificarea vehiculului trebuie trimisa si validata de ANAF inainte ca noul vehicul sa se puna in miscare (in acest sens, la aceasta actiune trebuie sa completezi inclusiv ora modificarii). 

La Modificare vehicul

Sa presupunem ca faci modificarea vehiculului in data de 03.03.2023, la ora 13.00, dar sistemul RO e-transport nu functioneaza pana in data de 04.03.2023. 

In aceasta situatie, la revenirea sistemului, nu ai mai putea trimite modificarea operata. Dar optiunea Declarare post avarie permite acest lucru: sa semnalezi modificarea dupa data/ora modificarii.

La Confirmare

Sa presupunem ca transportul a ajuns la destinatie in termenul de valabilitate al UIT-ului, in 05.03.2023 dar nu poti confirma pentru ca sistemul nu functioneaza pana in data de 06.03.2023. In mod normal, nu ai mai putea Confirma a doua zi acest transport. Optiunea Declarare post avarie permite sa faci asta. 

In cazul in care aceste actiuni sunt operate in afara perioade de valabilitate a UIT-ului, optiunea Declarare post avarie este obligatorie.

Atunci cand optiunea Declarare post avarie este folosita fara justificare, daca sistemul nu a avut probleme, notificarea va primi status de eroare de la ANAF.

Reglementarile actuale specifica ca, in cazul in care sistemul nu functioneaza, utilizatorii au obligația sa faca raportările pana la finalul următoarei zile lucrătoare punerii in funcțiune.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback