Retur la furnizor – NIR Storno

In acest articol

Un retur la furnizor presupune trimiterea marfurilor inapoi in baza unei facturi storno de la acesta.

ATENTIE!

Daca s-a modificat cota TVA aplicabila, verifica atent cota TVA de pe documente.

Operatiunea se poate efectua din meniu: Vanzari si achizitii > Retur la furnizor, iar aceasta presupune stornarea produselor incarcate anterior printr-un NIR.

Cand accesezi retur la furnizor se deschide pagina Alege receptii de stornat

Filtrare in meniul Alege receptii de stornat

Foloseste criteriile de filtrare pentru a gasi mai usor receptia sau pentru a selecta doar anumite produse.

Furnizor: poti avea un singur furnizor pentru un retur, dar poti storna concomitent mai multe NIR-uri ale acestuia.

Poti filtra după tipul documentului de achizitie, seria si numarul receptiei sau gestiunea pe care a fost incarcată marfa.

Returneaza produsele: poti alege sa returnezi doar anumite produse din receptiile pe care le selectezi. Doar produsele selectate vor fi incarcate pe Returul la furnizor:

  • Un singur produs: poti selecta un singur produs, iar aplicatie va identifica NIR-urile pe care se afla acesta. Dupa selectarea NIR-ului pe retur se va prelua doar produsul dupa care ai facut filtrarea
  • Mai multe produse: poti repeta operatiunea de selectare a cate unui produs de cate ori doresti pentru adaugarea mai multor produse. Daca te razgandesti, le poti sterge pe fiecare in parte
  • Toate produsele care contin un anumit sir de caractere: scrie caracterele dupa care vrei sa cauti si alege din lista primul rand care apare: “Contin...”

  • Toate produsele: lasa acest camp gol si pe retur se vor incarca toate produsele de pe documentele selectate;

La apasarea butonului Filtreaza vor fi afisate toate receptiile care corespund criteriilor tale de cautare.

ATENTIE!

Pe documentul de retur se incarca intreaga cantitate care a fost initial receptionata pe documentul original si pretul cu care a fost facuta receptia.

Poti sa modifici informatiile de aici apasand pe butonul Modifica produs din dreptul fiecarui produs in parte.

Nu poti returna mai mult decat a fost receptionat pe documentul original.

Nu este posibila finalizarea Returului la furnizor daca prin aceasta se ajunge la stoc negativ.

Daca exista cantitate suficienta in stoc, produsele de pe NIR-ul initial se adauga pe NIR-ul storno sub urmatoarea forma:

Dupa selectarea unei receptii/produse pe documentul de returul la furnizor poti sa:

  • adaugi o alta receptie/produse ale aceluiasi furnizor. Apasa pe butonul Adauga stornare si identifica receptiile/produsele vizate

  • adaugi produse manual (fara sa selectezi o anumita receptie). Completeaza in campul Cantitate o valoare negativa si adauga in lista. Returul nu se finalizeaza daca prin aceasta se ajunge la stoc negativ
  • adaugi produse cu plus (receptionate). In aceasta situatie, aplicatia genereaza doua documente: unul de retur pentru pozitiile cu minus si o nota de intrare receptie pentru inregistrarile cu plus.

Campurile din subsolul Returului la furnizor

Inainte de finalizarea returului poti sa completezi campurile optionale din subsolul returului:

  • Mentiuni / observatii: informatie suplimentara pe care o vrei afisata pe documentul de retur la furnizor
  • Comentarii interne: diverse note/ informatii de uz intern, ce nu se vor afisa pe documentul salvat
  • Comisia de receptie: numele persoanelor ce fac parte din receptie
  • Delegat: numele persoanei care transporta produsele la furnizor
  • Auto: numarul de inmatriculare al autoturismului care livreaza produsele inapoi la furnizor

La finalizare, se vor emite mai multe documente (aviz, NIR, retur). Pentru mai multe informatii despre acestea, vezi aici.

Returul la furnizor al unui NIR cu cheltuieli si discount

La returul la furnizor, sunt returnate doar produsele. Preturile lor nu includ cheltuielile de receptie, ci doar discounturile acordate de furnizor. Cheltuielile repartizate de pe NIR-ul initial nu apar in pretul produselor, dar produsele contin discounturile acordate initial.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback