Documentele care se emit odata cu Returul la furnizor

In acest articol

La finalizarea returului se va emite NIR, Retur bunuri catre furnizor pentru fiecare gestiune (daca sunt produse aflate pe mai multe gestiuni) si optional aviz.

Toate se vor salva si vor putea fi tiparite sau exportate in format PDF.

Aviz

Ai posibilitatea de a emite un aviz de insotire a marfii pentru bunurile pe care le trimiti furnizorului. Bifeaza optiunea aflata sub lista de produse (se afiseaza doar dupa ce ai adaugat macar un produs pe retur) si alege seria si data avizului. Documentul se genereaza la finalizarea returului.

Acest aviz este special, fiind completate doar produsele si cantitatea care a fost returnata. Nu poate fi editat separat. Editarea se face prin editarea documentului de retur la furnizor. De asemenea, nu poate fi facturat.

La editarea unui Retur la furnizor, se poate selecta/deselecta aceasta bifa. In cazul in care se debifeaza, avizul care a fost generat anterior va fi sters (daca e ultimul pe seria lui) sau anulat (daca ulterior au fost emise alte avize pe aceeasi serie).

Avizul generat in urma returului la furnizor contine urmatoarea mentiune, adaugata in mod automat: Bunuri returnate furnizorului. Nu se factureaza.

Aceste avize pot fi gasite in Documente emise > Avize, dar si in Documente Emise >  Receptii de la furnizori, in Actiuni, daca selectezi Aviz.

Retur bunuri la furnizor

In acest document, apar toate bunurile care au cantitate negativa. Daca se returneaza bunuri din mai multe gestiuni, fiecare gestiune in parte se va afla pe pagini diferite.

Datorita metodei de gestiune folosite de SmartBill, si anume FIFO (First In, First Out), iesirea din stoc a produselor stornate se poate face la valoare diferita fata de stornarea pe documentul de la furnizor. Astfel, documentul contine doua tipuri de Pret unitar:

  • Pe document stornat: sunt preturile care erau prezente pe documentul storno de la furnizor. Pot fi de asemenea preturile pe care le-ai trecut cand ai facut returul
  • Din stoc: returul la furnizor scade stocul din gestiunile firmei. Prin urmare este tratat ca o iesire din stoc. Toate iesirile din stoc sunt evaluate cu metoda de cost folosita in aplicatie (Primul Intrat, Primul Iesit - FIFO)

EXEMPLU

  • Inregistrezi in gestiune 5 buc Caciula, la pret de 10 lei 
  • Apoi 5 buc Caciula, la pret de 15 lei 
  • Nu vinzi nicio bucata. 
  • Primesti document de stornare pentru ultima intrare (5 Caciuli * 15 lei), iar in fereastra Alege recepții de stornat selectezi documentul respectiv. 
  • Pe Retur o sa apara 5 buc. Caciula cu 15 lei – adică ultimele 5 buc. 
  • La salvare, se vor recalcula valorile dupa cele mai vechi produse intrate in stoc (adica 5 Caciuli * 10 lei) 
  • Pe document o sa fie marcate diferentele

Valorile Din stoc reprezinta valoarea cu care va fi scazut stocul tau. Vei vedea aceste informatii in rapoartele de stoc din aplicatie.

In rapoarte, retururile catre furnizori sunt afisate ca receptii cu valori negative pe colanele Intrari, atat la cantitati cat si la valori. 

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback