Raportul Facturi emise – prezentare generala
In acest articol
Structura raportului Facturi emise
Facturile emise se gasesc in meniul Documente emise > Facturi numit si raportul de Facturi emise.
Raportul se afiseaza standard pe luna curenta. Pentru a modifica perioada de afisare, apasa pe iconita calendar si alege o alta perioada pentru afisarea acestui raport.
Daca vrei sa afisezi raportul pe o alta perioada (de exemplu ultimele 10 zile), scrie datele intre care vrei sa se afiseze raportul in casuta de deasupra calendarului.
Raportul contine urmatoarele informatii:
- Factura: seria si numarul documentului emis
- Client: numele clientului pentru care s-a emis factura
- Data emiterii
- Daca scadentei (daca a fost selectata): data pana la care ar trebui achitata
- Valoare fara TVA: valoarea totala fara TVA a facturii
- Valoare TVA: valoarea totala a TVA-ului
- Total: valoarea totala a facturii
- Moneda: coloana este afisata doar daca ai emis facturi in valuta. Daca ai emis facturi doar in RON, nu o sa fie vizibila
- Status: pentru mai multe informatii, aici
- Actiuni: ele difera in functie de statusul facturii. Pentru mai multe informatii, aici
Campul Observatii este doar pentru uz intern, informatiile introduse aici nu sunt afisate pe factura, dar se pastreaza in exportul Excel al raportului. Ai posibilitatea sa adaugi, sa modifici sau sa stergi oricand aceste observatii.
Filtrarea in raportul Facturi emise
Poti genera raportul de facturi emise aplicand filtre, ca in imaginea alaturata:
Astfel, pentru a genera un raport detaliat in raportul de facturi emise, ai la dispozitie o serie de criterii de filtrare, pentru a genera cat mai usor un raport cu criteriile selectate de tine:
- Client: alege aici denumire, CIF sau codul de client pentru clientii tai. Daca introduci cateva litere din numele clientului, se deschide o lista de sugestii din Nomenclator > Clienti care contin acele litere. Poti alege astfel un client din lista
- Serie si Numar factura
- Status: poti filtra facturile care au status: incasata, incasata partial, neincasata, emisa, ciorna, anulata, depasita, storno
- Moneda
- Produs: poti filtra dupa denumirea, codul sau descrierea produsului
- Cu atentionari: filtru ce se poate aplica doar documentelor trimise prin Reteaua SmartBill si care poate afisa documentele in functie de prezenta marcajului Atentionare
- Returnate: filtru ce se poate aplica doar documentelor trimise prin Reteaua SmartBill si care poate afisa documentele in functie de prezenta marcajului Returnat
- Trimise: camp valabil pentru facturile trimise prin email clientilor
- Vizualizate: camp valabil doar pentru facturile trimise prin email clientilor tai
- Recurente: pentru facturile emise in urma unei recurente. Campul apare doar daca ai emis facturi recurente
Exportul raportului
Exista mai multe posibilitati pentru exportul raportului de facturi emise.
Optiunea de export este disponibila in coltul din dreapta, sus, in Documente emise > Facturi:
- Export Excel: se exporta datele corespunzatoare facturilor selectate, cu exceptia ciornelor si a facturilor anulate. In fisierul exportat se gasesc informatiile despre facturi in functie de perioada selectata, si de filtrele aplicate
- Export PDF: se exporta toate facturile, inclusiv cele anulate si ciornele
- Export SmartBill Conta: exporta toate facturile direct in SmartBill Conta. Optiunea este disponibila doar atunci cand ai cont SmartBill Conta
- Export Saga: exporta raportul intr-un fisier ce poate fi preluat in Saga. Pentru mai multe informatii, aici
- Export clienti PF: exporta o lista cu clientii persoane fizice pentru care ai emis facturi in perioada selectata pentru a fi importata in Saga. Pentru mai multe informatii, aici