Raportul Facturi emise – prezentare generala
In acest articol
Structura raportului Facturi emise
Facturile emise se gasesc in meniul Documente emise > Facturi numit si raportul de Facturi emise.
Raportul se afiseaza standard pe luna curenta. Pentru a modifica perioada de afisare, apasape iconita calendar si poti alege rapid o perioada din cele prestabilite sau poti completa/selecta data initiala si finala a intervalului de care esti interesat.
Raportul contine urmatoarele informatii:
- Factura: seria si numarul documentului emis
- Status e-Factura: marcajele care indica statusul e-Facturii. Mai multe depre acestea in Statusurile si validarea e-Facturii
- Client: numele clientului pentru care s-a emis factura
- Data emiterii:
- Daca scadentei (daca a fost selectata): data pana la care ar trebui incasata
- Valoare fara TVA: valoarea totala fara TVA a facturii
- Valoare TVA: valoarea totala a TVA-ului
- Total: valoarea totala a facturii
- Moneda: coloana este afisata doar daca ai emis facturi in valuta. Daca ai emis facturi doar in RON, nu o sa fie vizibila
- Status: pentru mai multe informatii, aici
- Actiuni: ele difera in functie de statusul facturii. Pentru mai multe informatii, aici
Campul Observatii este doar pentru uz intern, informatiile introduse aici nu sunt afisate pe factura, dar se pastreaza daca faci exportul Excel al raportului. Ele se pot adauga, modifica sau sterge oricand.
Filtrarea in raportul Facturi emise
Poti afisa raportul de facturi emise aplicand filtre. Pe baza lor, poti identifica usor anumite documente.
Filtrele sunt grupate in doua sectiuni: in partea superioara sunt cele cu caracter general, in partea de jos sunt cele specifice e-Facturii.
- Client: identificat pe baza denumirii, a CIF-ului/CNP-uluii sau al codului
- Serie si Numar factura
- Status: incasata, incasata partial, neincasata, emisa, ciorna, anulata, depasita, storno
- Moneda
- Produs: poti filtra dupa denumirea, codul sau descrierea acestuia pentru a afisa doar documentele pe care se regaseste
- Trimise pe email: afiseaza facturile trimise prin email clientilor
- Vizualizate: afiseza facturile trimise prin email clientilor tai si care au fost deschise de acestia
- Recurente: pentru facturile emise in urma unei recurente. Campul apare doar daca ai emis facturi recurente
- Status e-Factura: afiseaza facturile in functie de statusurile specifice e-Factura;
- Termen e-Factura: filtreaza e-Facturile care sunt de trimis in S.P.V. in functie de termenul legal de trimitere
- Data trimiterii: in functie de data la care s-a facut ultima trimitere a e-Facturii
- Trimise in termen: afiseaza e-Facturile trimise in S.P.V. in functie de termenul legal de trimitere
- Tip client: afiseaza facturile in functie de categoriile de clienti relevante pentru e-Factura.
BINE DE STIUT!
In raport sunt afisate si filtrari rapide dedicate e-Facturii. Mai multe detalii despre acestea in Filtrari e-Factura
Exportul raportului
Exista mai multe posibilitati pentru exportul raportului de facturi emise.
Optiunea de export este disponibila in coltul din dreapta, sus, in Documente emise > Facturi:
- Export Excel: se exporta datele corespunzatoare facturilor selectate, cu exceptia ciornelor si a facturilor anulate. In fisierul exportat se gasesc informatiile despre facturi in functie de perioada selectata, si de filtrele aplicate
- Export PDF: se exporta toate facturile, inclusiv cele anulate si ciornele
- Export SmartBill Conta: exporta toate facturile direct in SmartBill Conta. Optiunea este disponibila doar atunci cand ai cont SmartBill Conta
- Export Saga: exporta raportul intr-un fisier ce poate fi preluat in Saga. Pentru mai multe informatii, aici
- Export clienti PF: exporta o lista cu clientii persoane fizice pentru care ai emis facturi in perioada selectata pentru a fi importata in Saga. Pentru mai multe informatii, aici