Statusuri si actiuni in raportul Avize emise
In acest articol
Statusul avizelor
Un aviz poate avea una din urmatoarele etichete de Status: Anulat, Ciorna, Emis, Facturat.
- Ciorna - avizul este nefinalizat, nu are numar alocat si nu este luat in calcul la totaluri
- Emis - aviz finalizat care nu este facturat
- Facturata - exista factura emisa pe baza avizului
- Anulat - avizul emis este anulat si nu este luat in calcul la totaluri
Langa statusul facturii pot fi afisate mai multe simboluri care iti ofera informatii importante legate de aceasta:
- Plic: indica daca factura a fost trimisa prin email
- Ochi: iti arata daca factura a fost vizualizata de catre client
Actiuni posibile pentru avize
Actiunile disponibile in raport depind de statusul avizului.
In forma cea mai completa, pentru un aviz cu status Emis, in Actiuni sunt disponibile urmatoarele:
Vizualizare:
Este disponibila pentru orice aviz din SmartBill, indiferent de status.
Accesarea acestei optiuni deschide avizul pentru vizualizare. De aici se pot efectua operatiuni precum: export PDF, tiparire, trimitere pe email. Statusul avizului si cateva informatii esentiale sunt afisate in partea de sus a paginii.
Sageata din stanga sus deschide banda laterala (daca nu este afisata deja, pentru ca aplicatia retine daca banda laterala a fost deschisa sau nu la ultima vizualizare de document) cu:
- Informatii: sunt afisate detalii despre documentul emis. Aici vezi rapid informatii relevante despre documentele tale si castigi timp accesand rapid documentele corelate. Informatiile sunt grupate in functie de tipul acestora in:
- Actiuni: cuprinde actiunile efectuate asupra documentului: emitere, trimitere email etc
- Observatii: poti completa aici mentiuni/note de uz intern, pe care ulterior le vizualizezi pe coloana Observatii din Documente emise > Avize.
- Personalizare: iti permite sa modifici modul in care arata factura. Pentru mai multe informatii legate de aceasta zona, vezi Personalizare documente si Sigla pe serii
Modifica: ai posibilitatea de a modifica avizul emis. Accesarea acestei optiuni deschide automat pagina de modificare a avizului.
Email: selectand optiunea Email, se deschide fereastra Trimite email, prin care poti transmite avizul clientului tau. Pentru mai multe informatii, vezi articolul dedicat trimiterii unei facturi pe mail (procesul este identic).
Factureaza: se preiau datele (client, produse) de pe aviz in pagina de emitere a facturii. Statusul se modifica din Emis in Facturat.
ATENTIE!
Avizul se emite cu descarcare din gestiune (daca alegi sa descarci gestiunea), iar facturarea avizului se efectueaza fara descarcare!
Anuleaza: poti anula avizul emis. Un aviz anulat ramane disponibil in raportul de avize, isi pastreaza numarul alocat initial pe seria folosita, iar statusul se modifica din Emis in Anulat.
Copiaza: prin folosirea acestei optiuni se deschide meniul de emitere a unui nou aviz, cu preluarea datelor (clienti, produse) de pe avizul initial.
Sterge: aceasta actiune este posibila doar in cazul ultimului aviz emis, doar el poate fi sters. Un aviz sters nu poate fi recuperat, iar numarul avizului se elibereaza si se aloca pentru urmatorul.
ATENTIE!
Stergerea si anularea unui aviz emis cu descarcare din gestiune presupune intoarcerea produselor inapoi in gestiunea din SmartBill!
Restaureaza - pentru avizul Anulat
Daca ai anulat un aviz din greseala, il poti aduce la stadiul initial prin optiunea Restaureaza.
Salveaza - pentru Ciorna
Actiunea deschide pagina de emitere a avizului. Daca esti sigur ca nu mai ai nimic de adaugat/modificat pe ciorna, poti salva avizul care va capata statusul Emis.