Sincronizarea stocurilor cu magazinul online cu WooCommerce
In acest articol
Informatii generale
Modulul SmartBill va identifica produsele dupa cod sau dupa denumire. Astfel, daca utilizezi coduri de produs in SmartBill, acestea trebuie sa se regaseasca si in magazinul online. Daca nu se utilizeaza coduri de produs, este necesar ca denumirile produselor folosite in SmartBill si in magazinul online sa fie identice.
La finalizarea configurarii sincronizarii, stocurile din SmartBill nu vor fi trimise automat catre magazinul online. Un stoc va fi trimis doar daca el sufera o modificare (de exemplu, inregistrezi o vanzare sau o receptie). Asadar, sincronizarea este un proces care va avea loc treptat si va viza doar produsele care au miscari de stoc.
EXEMPLU
Ai in stoc 100 de produse si faci urmatoarele operatiuni:
- activezi sincronizarea stocului: la final, catre magazinul in online nu se va trimite stocul chiar daca configurarea a fost facuta corect
- emiti o factura pe care se afla 5 produse: doar stocurile acestor produse vor fi transmise catre magazinul online. Restul de 95 de produse vor ramane cu stocul initial din site
- inregistrezi si o receptie cu alte 5 produse: in magazin se vor trimite stocurile si pentru acestea. Acum vei avea stocuri actualizate pentru 10 produse, restul de 90 vor ramane cu stocul neactualizat.
Pentru sincronizarea stocului din contul SmartBill Gestiune cu cel din magazinul online prin plugin-ul SmartBill, trebuie configurat serverul magazinului online si magazinul online.
BINE DE STIUT!
Acest articol descrie in continuare modul in care se face configurarea pentru sincronizarea automata a stocurilor, dar exista si posibilitatea ca sincronizarea sa fie facuta manual, daca folosesti Preia manual stocurile din SmartBill.
Configurarea serverului magazinului online
Sincronizarea de stocuri va functiona doar daca:
- magazinul online utilizeaza Apache;
- in fisierul etc/apache/sites-enabled/numele-fisierului-de-configurare este adaugata configurarea SetEnvIf Authorization "(.*)" HTTP_AUTHORIZATION=$1.
Pentru configurare, iti recomandam sa iei legatura cu furnizorul de hosting.
Configurarea magazinului online
Produsele pentru care doresti actualizarea stocului trebuie sa aiba optiunea de stoc activata. Pentru activarea acesteia, mergi in Products:
- selecteaza produsul pentru care doresti preluarea stocului
- acceseaza Inventory
- bifeaza optiunea Enable stock management at product level din dreptul Manage stock?
In plugin-ul SmartBill, trebuie sa:
- selectezi optiunea Da in Actualizeaza stocurile din magazinul online
- alegi gestiunea din contul SmartBill de pe care se preiau modificarile de stoc
- copiezi URL-ul care este afisat atunci cand optezi pentru actualizarea stocurilor.
In contul SmartBill Gestiune, trebuie sa:
- lipesti link-ul copiat din plugin in Contul Meu > Integrari, in campul URL din Sincronizare stocuri. Daca acest camp nu este vizibil, apasa Solicita activare.
- introduci token-ul (acesta se gaseste in Contul meu > Integrari, sectiunea API). Daca nu apare, trebuie sa il soliciti.
Dupa completarea URL-ului si a token-ului, apasa Testeza conexiunea.
BINE DE STIUT!
Atunci cand au loc modificari de stoc in SmartBill, acestea se preiau automat in magazinul online, fara a fi nevoie de actiuni suplimentare.