Preluarea documentelor. Salvare cheltuiala
O factura aflata in cont cu status Nesalvat, poate fi inregistrata ca o cheltuiala.
BINE DE STIUT!
Proformele si avizele nu se pot salva ca cheltuieli ci doar ca informatii, fara sa influenteze valorile inregistrate drept cheltuieli. In felul acesta, se marcheaza luarea la cunostinta, iar atunci cand se face preluarea facturii nu se dubleaza valorile inregistrate.
La salvarea unui document trimis prin retea ca o cheltuiala, se deschide fereastra de emitere cheltuiala, in care sunt preluate automat: datele furnizorului si documentului si valorile aflate pe acesta.
Modul in care se propune preluarea cheltuielii (mai multe detalii despre modul Rapid si Detaliat aici) este automatizat, dar poti opta oricand pentru oricare din cele doua.
Indiferent de modul in se va propune inregistrarea cheltuielii , sunt preluate informatiile necesare pentru a permite schimbarea acestuia.
La inregistrarea cheltuielii, se propune modul Detaliat cand:
- pe document sunt mai multe cote TVA
- ai mai folosit aceasta metoda in cazul acestui furnizor.
Asocierea categoriilor de cheltuieli cu descrierile aferente (produsele/serviciile) se face urmand aceleasi regului de pana acum:
- daca exista asocieri in trecut, acestea sunt propuse
- daca nu exista asocieri, se propune categoria folosita la ultima cheltuiala salvata de furnizor
- daca nu exista asocieri nici pentru furnizor, nu se propune nimic in mod automat.
In modul Rapid, pentru documentele cu mai multe produse se va propune categoria furnizorului, iar campul Descriere ramane necompletat.
Discounturile vor fi preluate pe pozitii distincte. Discount-ul individual de pe o cheltuiala primeste categoria prodususlui, iar discount-ul total, pe cel al furnizorului, daca exista.