Statusuri si actiuni in Documente furnizori

Statusuri in Reteaua SmartBill

Documentele primite prin Reteaua SmartBill pot avea statusuri si marcaje diferite de cele inregistrate manual. Mai multe informatii despre marcaje aici.

Doar in calitate de client, vei avea documente cu staturi noi atunci cand documentele sunt primite prin retea:

  • In asteptare: document primit de la un furnizor cu care nu esti conectat. Documentul a ajuns in cont, dar nu poate fi inregistrat decat in momentul in care se accepta conexiunea. Se afiseaza doar in sectiunea Nesalvate a raportului Documente furnizori 
  • Nesalvat(a): document primit de la un furnizor cu care esti conectat. Documentul poate fi preluat automat in cont (ca NIR sau cheltuiala). Este afisat in sectiunea Nesalvate. Se afiseaza pentru:
    • documentele nou intrate
    • documentele pentru care ai sters NIR-ul sau cheltuiala salvata anterior
  • In prelucrare: status propriu doar conturilor SmartBill Gestiune, atunci cand documentul este preluat ca NIR, dar nu este salvat, ci este lasat in status de Ciorna. Atata timp cat NIR-ul se nu este salvat (in raportul Receptii de la furnizor are status Ciorna), documentul furnizorului isi pastreaza acest status. Este afisat in sectiunea Salvate a raportului Documente furnizori
  • Salvat(a): documentul a fost preluat in cont ca receptie sau cheltuiala
  • Info: proforma si avizul care a fost salvat ca informatie. Un document cu acest status echivaleaza cu un document salvat, dar valoarea lui nu este nu este luata in calcul in rapoarte
  • Returnat(a): document pe care l-ai inapoiat furnizorului. Statusul apare doar in contul clientului. In contul furnizorului, faptul ca documentul a fost returnat, este semnalat printr-un marcaj specific

Actiuni in Reteaua SmartBill

Fiecare tip de status determina actiunile posibile asupra documentului:

In asteptare

  • Vezi <document>
  • Blocheaza: daca nu se mai doreste  primirea documentelor prin retea de la furnizorul care a facut trimiterea, se poate bloca conexiunea cu acesta. In fereastra care se deschide pentru confirmarea blocarii, se poate raporta un eventual abuz prin bifarea optiunii afisate. 

Nesalvat/a

  • Vezi <document>
  • Salveaza receptie: documentul (proformele nu au aceasta optiune) este salvat ca NIR. Mai multe informatii despre aceasta, aici.
  • Salveaza cheltuiala: factura (avizuele si proformele nu au aceasta optiune) este salvata ca cheltuiala. Mai multe informatii despre aceasta, aici.
  • Returneaza: documentul primeste statusul Returnat iar furnizorul este avertizat despre actiunea ta, Daca documentul returnat a fost intre timp sters de furnizor, un mesaj va anunta acest lucru. In fereastra care se deschide, trebuie complatat motivul returnarii. Mesajul este afisat in bara cu detaliile documentului.

  • Date furnizor
  • Sterge: documentul este sters din cont.

Returnat/a

  • Vezi <document>
  • Salveaza receptia: daca un document returnat este salvat, la furnizor dispare marcajul care indica returnarea
  • Salveaza cheltuiala: daca un document returnat este salvat, la furnizor dispare marcajul care indica returnarea
  • Date furnizor
  • Sterge: documentul este sters din cont.





In prelucrare

  • Vezi <document>
  • Vizualizare NIR: deschide pagina de vizualizare a receptiei
  • Modifica NIR: deschide pagina de emitere a receptiei
  • Date furnizor
  • Sterge





Salvat/a

  • Modificare NIR / Modificare cheltuiala: deschide pagina de emitere a receptiei / cheltuielii
  • Plateste: actiunea nu este disponibila daca documentul de la furnizor este un aviz
  • Date furnizor
  • Sterge: actiunea permite stergerea cheltuielii sau a NIR-ului inregistrat, dar si a documentului primit de la furnizor. Este nevoie de confirmarea actiunii si de selectarea titului de stergere. Implicit, se sterge doar cheltuiala sau receptai, iar in aceasta situatie, in raport se pastrteaza documentul furnizorului cu statusul Nesalvat. Se poate opta si pentru stergerea documentului primit.  

Info

  • Date furnizor
  • Sterge: documentul primit de la furnizor este sters din raport.
Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback