Erori si neconcordante la import NIR
In acest articol
Eroare la importul fisierului
In cazul in care fisierul pe care urmezi sa il importi contine date eronate sau incomplete o sa fi avertizat.
In fereastra care se deschide ai posibilitatea sa:
- Continui cu erori: preiei fisierul in SmartBill fara produsele la care s-au inregistrat erori;
- Corectezi fisierul: descarci fisierul in care sunt identificate toate problemele gasite, il corectezi si ii reimporti
ATENTIE!
Iti recomandam sa corectezi fisierul inainte de a continua.
Erorile sunt grupate pe o coloana separata in fisier. Astfel, ai la indemana datele din fisierul tau si pot gasi rapid randurile cu erori si care sunt acestea.
EXEMPLU
Campul Cantitate preluat din coloana Cantitate trebuie completat cu date numerice. In imaginea de mai jos, se vede ca acel camp nu este completat, dar era posibil sa fie completat cu un numar scris intr-un format gresit.
Dupa corectarea erorilor trebuie sa reiei procesul de la alegerea fisierului.
Posibile neconcordante dupa import NIR
Dupa importul fisierului produsele sunt afisate in pagina de emitere a NIR-ului. In functie de modul in care concorda informatiile care exista deja in contul SmartBill si cele din fisier sau de cat de complete au fost informatiile pe care le-ai importat, pot aparea mai multe situatii.
Fara probleme
Produsului importat ii corespund datele care se afla deja in Nomenclator. Este un produs care s-a mai aflat in gestiunea ta cu exact aceleasi date – nu exista niciun marcaj pentru aceste cazuri.
Produs nou
Produsului importat nu i se pot asocia datele niciunui alt produs din Nomenclator. Este marcat cu galben si cu .
Produs actualizat
Produsului importat i-au fost inlocuite date care se regaseau in fisier cu altele din Nomenclator – se marcheaza cu albastru si cu .
Situatia aceasta apare cand produsul importat apare ca fiind nou, dar apoi specifici ca de fapt este un produs existent in nomenclatorul tau. Aplicatia va face asocierea in produsul importat si produsul din nomenclator si o va retine pe viitor. Asocierile se fac fie dupa denumire, fie dupa cod, in functie de felul in care se face importul.
In fereastra de modificare produs, iti este indicat campul/ campurile in care s-au preluat date din nomenclator.
Produs cu eroare
Produsului importat ii lipsesc informatii fara de care nu poate fi salvat. Este un produs cu eroare – se marcheaza cu rosu si cu .
In fereastra de modificare produs, iti este indicat campul/ campurile in care trebuie sa completezi informatii.
BINE DE STIUT!
In fereastra Modificare produs, sub campurile Denumire, Cod si U.M., sunt trecute denumirea, codul, respectiv UM, care se afla in fisierul importat. Aceste informatii te pot ajuta sa identifici eventualele diferente dintre ceea ce s-a preluat din nomenclator si ceea ce se afla pe import.
Receptia nu poate fi validata atata timp cat exista produse cu eroare.
EXCEPTIE
Cand faci importul pe o gestiune global valorica.
- Daca produsele au deja preturi pe gestiunea importata, aplicatia va completa automat pretul de vanzare cu TVA si cota TVA
- Daca produsele sunt noi sau nu au preturi de vanzare pe gestiune in care se face importul, trebuie sa adaugi pretul de vanzare manual, dupa ce faci importul fisierului
Se introduce un buton care permite Filtrarea produselor care au erori sau atentionari si astfel identificarea lor se simplifica.