Facturarea comenzilor eMAG/Fashion Days

Facturarea unei comenzi se poate face:

  • De la butonul de actiuni, prin selectarea Factureaza

  • Prin selectarea din lista si apasarea butonului Factureaza comenzi

  • La “pachet”, prin bifarea selectorului general (care va activa toate comenzile finalizate si nefacturate), si prin apasarea butonului Factureaza comenzi

Facturarea presupune, pe de o parte, emiterea unei facturi in SmartBill si aparitia in lista de comenzi a unui link catre aceasta, iar pe de alta parte, trimiterea facturii in eMAG, de unde poate fi vizualizata, descarcata sau transmisa clientului.

O data emisa, factura va putea fi accesata in orice moment de la link-ul aflat in dreptul fiecarei comenzi. In pagina de vizualizare, sunt posibile mai multe actiuni asupra documentului, in functie de tipul acestuia.

Dupa facturare, vor aparea marcaje de atentionare care vor indica modul in care s-a comportat documentul emis. Exista 3 situatii posibile:           

  • Comanda a fost facturata cu succes (marcata cu „bifa verde”

    ) - Nu exista niciun fel de problema la emiterea facturii

  • Probleme facturare („triunghiul portocaliu

  • ) - documentul a fost emis, dar produsele nu au fost scazute din gestiunea selectata in configurarile initiale (daca a fost selectata vreuna). Problema poate avea doua cauze:
    • nu exista stoc pentru unul sau mai multe articole de pe comanda
    • in SmartBill, unitatea de masura folosita pentru unul dintre produse este diferita de unitatea de masura din eMAG/Gashion Days (unde este intotdeauna BUC)
  • Comanda modificata dupa facturare (marcat cu un „cerc rosu”

    ) - Aceasta atentionare apare doar dupa ce se face Actualizeaza lista, in cazul in care o comanda a fost facturata, dar, intre timp, a fost modificata in eMAG/Fashion Days. In aceasta situatie, simbolul nu face decat sa indice faptul ca factura nu mai corespunde comenzii

O comanda poate fi facturata de mai multe ori, dar si stornata si fiecare dintre documentele emise vor apare in lista de comenzi.

Daca ai eliminat problemele care au impiedicat descarcarea produselor facturate din gestiune, avertismentul care indica aceasta situatie („triunghiul portocaliu ) va fi inlocuit cu cel care arata ca acea comanda a fost facturata cu succes ();

Exista mai multe situatii in care trebuie sa revii asupra unei comenzi facturate:

  • se modifica statusul din eMAG/FashionDays, din finalizata se transforma in Anulata sau Returnata
  • apare atentionarea care indica faptul ca s-a modificat comanda si factura trebuie refacuta (

    ). In acest caz, statusul comenzii continua sa fie Finalizata

Daca o comanda a fost facturata, dar trebuie refacturata (pentru ca a fost modificata, spre exemplu), este recomandat, ca inainte de aceasta operatiune, sa se faca stornarea facturii initiale.

O comanda modificat dupa facturare, (marcata cu ), isi schimba atentionarea dupa refacturare in comanda a fost facturata cu succes ().

BINE DE STIUT!

  • O comanda, poate fi modificata in eMAG/Fashion Days pentru o perioada de 48 de ore. Dupa acest interval ea este considerata definitiva. Asadar, o comanda poate fi facturata, iar dupa 30 de ore, de exemplu, sa fie modificata. Aceasta comanda pastreaza data la care a fost finalizata prima data, nu cea la care a fost modificata
  • In lista de comenzi, data relevanta este data comenzii, nu data la care se face importul in SmartBill, iar filtrul temporar tine cont de aceasta. Daca selectezi ziua curenta nu vei vedea comenzile efectuate in ziua anterioara
  • In aceste conditii, daca nu stabilesti un interval mai mare de 2 zile la afisarea comenzilor, nu vei putea remarca acest gen de modificari
  • Utilizatorii care nu au drepturi pe seria configurata in Integrari eMAG Fashion Days nu pot emite facturi. Un mesaj va avertiza asupra acestei interdictii
Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback