Posibile erori la utilizarea Prestashop

Erorile apar, fie in momentul salvarii setarilor modulului, fie la emiterea documentului. 

In primul rand, asigura-te ca nu sunt erori la salvarea setarilor modulului. Daca acestea apar, este nevoie ca ele sa fie rezolvate inainte de a emite documentele.

Pentru testare, recomandam emiterea documentelor de tip ciorna asa incat sa nu primesca un numar de factura in SmartBill.

1. „Este necesar sa furnizati un utilizator si o parola valide.” / „Autentificare esuata. Va rugam verificati datele si incercati din nou.” / „Va rugam sa completati toate datele din sectiunea de autentificare.” / „Firma la care incercati sa va conectati nu mai este disponibila in Cloud. Verificati ciful companiei.”

Mesajele de eroare pot sa apara atunci cand nu introduci corect datele de conectare (Nume Utilizator-adresa de email / Token / Cod Fiscal). Verifica sa nu existe spatii inainte sau dupa toate aceste date utilizator sau parola.

2. Eroare la conectarea cu SmartBill Cloud pentru afisarea valorilor TVA.

Eroarea poate sa apara daca ai o companie platitoare de TVA, pentru care nu ai configurat TVA-ul in interfata SmartBill Gestiune.

3. Eroare la trimiterea email-ului catre client.

Eroarea apare cand nu sunt configurate in mod corespunzator setarile de email din contul SmartBill sau daca serverul nu raspunde (este disfunctional).

4."invalid / empty response"

Eroarea poate sa apara daca nu sunt configurate corect stocurile in interfata SmartBill Cloud.

5. „Seria nu a fost gasita! Folositi o serie creata in contul de cloud.” / „Setari invalide pentru unitatile de masura din SmartBill Cloud"

Imediat dupa instalarea modulului si salvarea datelor de conectare (utilizator + token + cod fiscal) - este nevoie sa alegi o valoare pentru seria documentului si o unitate de masura care sa fie folosita de catre modul pentru emiterea documentelor.

6. „Versiunea curenta a platformei Prestashop nu este suportata. Va rugam sa folositi versiunile 1.7.0.0 (1.7.1.0, 1.7.2.0, 1.7.3.0, 1.7.4.0 etc)."

Versiunile platformei Prestashop 1.7 care au fost testate pentru functionarea corecta la momentul redactarii acestui document sunt: 1.7.0.0 pana la 1.7.5.1.Alte versiuni pot sa functioneze, insa este recomandat sa consulti un specialist.

7. „Eroare la conectarea la SmartBill Cloud pentru afisarea valorilor TVA “ / “Firma este neplatitoare de TVA.”

Mesaje care apar daca - in calculul discount-ului/TVA-ului/extragerii detaliilor per fiecare inregistrare din cadrul comenzii - nu sunt furnizate informatiile corespunzatoare (ex: inregistrarea de pe document sa aiba cel putin un rand cu discount activ si datele privind taxele sa fie furnizate corespunzator). 

Pentru calcularea TVA-ului, in cazul in care ai in magazin produse care au TVA multiplu (19%, 9% etc), acestea trebuie sa corespunda cu cele definite in contul SmartBill.

8. „Eroare la calcularea TVA-ului pentru aceste perechi de valori.”

Apare cand setarile de TVA de pe factura nu coincid cu cele din SmartBill Gestiune. Pentru extragerea TVA-ului din inregistrarile din Prestashop 1.7, se face o aproximare la numere intregi ( 19%, 9% - nu 19.00% ). Acest lucru este important cand faceti teste cu datele venite cu Prestashop 1.7 (comenzi, produse, clienti), deoarece TVA-ul setat acolo poate fi 8.25%.

9. „Eroare la citirea datelor din Prestashop.”

Eroarea apare cand se incearca emiterea unui document ce nu are produse in comanda Prestashop.

10. „Tipul de document emis este invalid.”

Cand tipul de document cerut nu este setat sau nu are una din valorile acceptate.

11. Diferenta de 1 ban la suma totala de pe documentul emis

Diferenta poate sa apara in cazul societatilor platitoare de TVA, daca TVA-ul este calculat pe baza valorilor listate in Prestashop 1.7 (si nu este stabilit un procent fix pentru valoarea acestuia) si se datoreaza care se fac la calcului sumei fara TVA, respectiv a sumei cu TVA. 

EXEMPLU

Avem valoarea totala 99.990 RON, valoarea fara TVA de 84.026 si calculam TVA-ul de 19% ca fiind raportul dintre suma totala si suma fara TVA, obtinem 18.998 => 19%. Pentru ca valorile se trimit catre SmartBill Gestiune cu doar 2 zecimale, se preia suma de 84.03 si baza de 19%. Suma de 99.9957 care va fi aproximata la doua zecimale se transformna in 100.00 Lei.

Moduri de rezolvare ale acestei situatii :

  • alegerea unei singure valori pentru TVA - daca nu aveti produse cu TVA diferit
  • editarea sumelor fara TVA din comanda din Prestashop 1.7 asa incat sa corespunda cu ce se trimite  catre SmartBill Cloud
  • editarea documentului emis in SmartBill Cloud
  • regularizarea facuta din contabilitate.

12. Eroare serie documente 

Erorile cu privire la seriile documentelor apa daca nu ai selectat nicio serie din lista disponibila in setarile modulului. In cazul in care nu exista nicio optiune, trebuie sa adaugi serii noi in contul SmartBill Cloud.

Eroare poate aparea si daca schimbi tipul de document emis (proforma/factura) si nu salvezi setarile succesiv, pana cand ai toate datele configurate si salvate.

De asemenea, daca nu vezi seria documentelor si aceasta optiune este necompletata, este posibil ca serverul pe care este instalat Prestashop 1.7 sa aiba probleme de conectivitate  cu serverul SmartBill.

13. Numarul documentului trebuie setat 

Eroarea poate sa apara daca incerci sa trimiti prin email un document cu statusul de ciorna (cand practic nu primeste un numar).

14. Serverul de email nu a fost configurat 

Serviciu de trimitere a emailurilor catre clienti se face tot prin intermediul serverelor SmartBill si ca atare este necesar sa faci configurarile necesare in contul SmartBill.Eroarea indica ca nu s-a putut documentul emis in SmartBill Gestiune nu a fost trimis (poti verifica numarul documentului, reincarcand pagina din interfata de administrare Prestashop 1.7 unde este afisata acea eroare).

15. Alte erori care pot aparea de la serverele SmartBill Cloud

Este posibil sa apara alte erori, in functie de absenta unor setari salvate in interfata de configurare a modulului (setari cu privire la seriile de facturi, gestiunea folosita, unitatea de masura etc.). Spre exemplu “measuringUnitName trebuie specificat pentru fiecare produs” - caz in care ar trebui sa te asiguri ca exista o valoare setata pentru unitatea de masura. 

Aceste tipuri de erori sunt documentate pe https://api.smartbill.ro - sub capitolele :

  • Proforme -> Mesaje de eroare 400, 
  • Facturi -> Mesaje de eroare 400, 
  • Configurari -> Mesaje de eroare 400, 
  • Gestiuni -> Mesaje de eroare 400   
Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback