Pretul si TVA pe factura

In acest articol

Exista trei situatii in functie de care difera comportamentul in campul Pret. Ele depind de alegerea sau nu a unei gestiuni si de tipul acesteia, atunci cand alegem una.

Emitere factura fara gestiune

Daca in campul Gestiune selectezi Fara gestiune, atunci poti completa manual campul Pret cu valoarea dorita.

Daca produsul adaugat pe factura a mai fost vandut anterior, SmartBill iti sugereaza ultimul pret de vanzare.

Nu uita sa debifezi optiunea Descarca gestiunea la finalizarea facturii, inainte de a salva factura.

Emitere factura din gestiunea de tip cantitativ valorica

In acest tip de gestiune, produsele nu sunt inregistrate decat cu pretul de achizitie (costul pe care il are produsul la achizitie), iar pretul de vanzare este o „variabila” flexibila. El este retinut ca valoare, una temporara, doar in momentul in care se vinde pentru prima data.

De altfel, pretul de vanzare poate fi modificat, fara nicio restrictie, la fiecare vanzare in parte, ultimul pret folosit fiind si pretul care este propus la urmatoarea facturare.

Produs existent/nou, care nu a mai trecut prin vanzare

Daca facturezi un produs din gestiunea cantitativ valorica pe care nu l-ai mai vandut pana acum, campul Pret este gol. Completeaza pretul dorit, iar SmartBill memoreaza acest pret de vanzare pentru produs.

Produs existent, care a mai fost vandut

Daca facturezi un produs care a mai fost vandut din gestiunea cantitativ valorica, SmartBill iti sugereaza ultimul pret de vanzare al acestuia. Desigur, il poti modifica manual daca ai nevoie.

Emitere factura din gestiunea de tip global valorica

Atunci cand facturezi un produs dintr-o gestiune de tip global valorica, SmartBill preia automat pretul de vanzare de pe NIR, asa cum l-ai completat pe documentul de intrare.

In cazul in care modifici pretul de vanzare direct pe factura (sau pe alt document de vanzare), in SmartBill se genereaza automat o modificare de pret si este afisat urmatorul mesaj cand adaugi produsul:

Daca raspunzi cu Da in mesajul de mai sus, se intampla urmatoarele:

  • Produsul in cauza este adaugat pe factura cu pretul actualizat
  • Se modifica pretul produsului pe intregul stoc ramas disponibil dupa finalizarea vanzarii
  • Se genereaza automat documentul Proces verbal de modificare de preturi, pe care il gasesti salvat automat in Documente emise > Modificari de preturi
  • La urmatoarea vanzare a produsului, SmartBill iti va sugera ultimul pret de vanzare, adica cel actualizat

Mai multe detalii despre Proces verbal de modificare pret, aici.

TVA

EXCEPTIE

Campurile dedicate TVA apar doar daca firma ta este platitoare de TVA.

Campul Cota TVA preia automat valoarea TVA cu care produsul a fost inregistrat la receptie.

Poti selecta oricand o alta valoare din lista derulanta a campului.

In cazul in care schimbarea are loc pentru un produs care este inregistrat pe o gestiune global valorica, o sa primesti mesajul care anunta modificarea pretului.

Pretul include TVA? se comporta la fel, produsul vine cu optiunea inregistrata in Nomenclatoare > Produse/Servicii optiune care poate fi schimbata la facturare.

Daca modificarea este operata pentru un produs aflat pe gestiune global valorica, SmartBill va genera automat si modificarea de pret.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback